سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

بهره برداری از خط راه آهن تبریز ـ میانه

مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: با بهره‌برداری از خط راه آهن تبریز ـ میانه در آینده حدود پنج مسیر قطار حومه‌ای شبه مترویی داشته باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛موسوی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: اداره کل راه آهن آذربایجان از یک طرف به عنوان پل ارتباطی شبکه ریلی کشور را از طریق ترکیه به راه‌آهن اروپا و خاورمیانه و از طریق جمهوری خودمختار نخجوان به راه آهن کشورهای قفقاز و ماورای قفقاز متصل کرده و از طرف دیگر امکان ارتباط راه‌آهن کشورهای مزبور را از طریق کریدورهای مستقیم و غیرمستقیم به کشورهای آسیای میانه، بنادر دریای خزر، خلیج فارس و دریای آزاد و غیره میسر می‌سازد.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: این اداره کل دارای 24 ایستگاه است که چهار ایستگاه آن به عنوان ایستگاه باز بین المللی عملیات و انجام تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیت را انجام می‌دهد.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های آینده اداره کل راه آهن آذربایجان گفت: با بهره‌برداری از خط راه آهن تبریز - میانه در آینده حدود پنج مسیر قطار حومه‌ای شبه مترویی داشته باشیم که این امر هم جلوی مهاجرت را خواهد گرفت و از طرف دیگر به کاهش ترافیک کمک خواهد کرد.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.