سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی و شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز تفاهم‌نامه‌ی همکاری منعقد کردند.

امضای تفاهم نامه همکاری جهاددانشگاهی با شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریزبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان در نشست تفاهم‌نامه‌ی همکاری مشترک فی مابین شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز گفت: هدف از این تفاهم‌نامه ایجاد همکاری متقابل در زمینه‌های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، اجرایی و مشاوره با در نظر گرفتن کلیه‌ی منابع و امکانات طرفین می‎باشد.

دکتر نجف قراچورلو در خصوص محورهای تفاهم‌نامه نیز بیان کرد: این تفاهم‌نامه به منظور بهره‌مند شدن طرفین از توانمندی‌های یکدیگر بوده و همچنین به منظور پیشبرد در اجرای این تفاهم‌نامه نیز کمیته‌ای متشکل از نمایندگان طرفین با عنوان "کمیته مشترک هماهنگی" تشکیل می‌شود.
 
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان تاکید کرد: پس از گذشت یک هفته از عقد تفاهم‌نامه، طرفین نسبت به معرفی نماینده تام‌الاختیار خود اقدام کرده و کمیته‌ی مذکور نیز در جهت فعال‌سازی، نظارت و پیگیری مفاد این تفاهم‌نامه اقدام می‌کنند.

وی گفت: کارگروه‌های تخصصی نیز با حضور کارشناسان دو طرف در موضوعات موردنظر تشکیل شده و در هر مورد توافقی جداگانه بین شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز و حومه(مترو) با سازمان جهاد دانشگاهی استان منقعد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه از تاریخ امضای به مدت دو سال اعتبار داشته و تمدید، ادامه فعالیت، بازنگری، اصلاح و یا تغییرات اساسی در مفاد این تفاهم‌نامه با توافق طرفین انجام می‎شود.

دکتر قراچورلو با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های پژوهشی و فنی انجام شده توسط جهاددانشگاهی استان، یادآور شد: اخیرا اقدام به ساخت شارژر سریع خودروهای برقی کرده‌ایم که می‌تواند در مترو کاربرد داشته باشد، علاوه بر آن طرح‌های دیگری نیز عملیاتی شده است که این اقدامات مصداق عملی اقتصاد مقاومتی است.

وی با تاکید بر توانمندی جهاددانشگاهی در حوزه‌ی طراحی و ساخت برخی محصولات دانش بنیان، اضافه کرد: در ساخت برخی از محصولات، قیمت‌ها کاهش بسیاری داشته و کیفیت محصول نیز افزایش داشته اشت.

وی با اشاره به مهندسی معکوس و آموزش‌های تخصصی انجام گرفته در جهاددانشگاهی استان نیز افزود: اگر در استان ما، چندین مورد از این اقدامات انجام بگیرد، در نتیجه قدم‌های خوبی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: همکاران ما در زمینه‌های مهندسی خرید و افزایش بهره‌وری با ایثار و از خودگذشتگی باعث شده‌اند که قیمت محصولات ما رقابتی شده و در این راستا نیز شرکت‌هایی چین و کره رقیب ما بوده و با توجه به ظرفیت‌های موجود در این نهاد، خواستار همکاری با سازمان جهاد دانشگاهی نیز هستند.

وی با اشاره به رفتار مردم در خصوص استفاده از مترو و با تاکید بر موضوع "وندالیسم" نیز گفت: در خصوص خدمات مترو نیز با توجه به اینکه امروزه متروی تبریز مانند متروی تهران در ازدحام قرار ندارد، از این‌رو این فضا بر روی مسافران نیز تاثیر مثبتی گذاشته و مسافران نیز در نگه‌داری آن کوشا خواهد بود، اما در صورتی که شرایط تغییر کند امکان تغییر در رفتار مردم نیز وجود خواهد داشت.

سعید بشیریان مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز و حومه(مترو) نیز در این نشست بیان کرد: اگر این تفاهم‌نامه به نتایج مطلوب رسیده و مهندسی معکوس نیز موثر باشد، برای استان ما بسیار مفید خواهد بود؛ چرا که ما در بسیاری از موارد ما در واردات یا تحویل محصول موردنیاز از خارج کشور با مشکل روبه‌رو می‌شویم.

وی گفت: اگر بتوانیم در این راستا، قطعات خود را با استفاده از مهندسی معکوس و سایر روش‌های علمی تعمیرات از ظرفیت‌های بومی استفاده کرده و به عرصه‌ی مصرف در مترو برسانیم و برخی از تجهیزات را در تبریز بسازیم، در نتیجه مشکلات ما نیز در خصوص تهیه قطعات مورد نیاز حل خواهد شد.
 
گفتنی است: این نشست در اتاق جلسات سازمان جهاددانشگاهی استان برگزار و طی آن نیز طرفین به تبادل تفاهم‌نامه پرداختند و همچنین در این جلسه مسئولان شرکت بهره‌وری قطار شهری خواستار همکاری در زمینه‌‌های مختلف توانمندی‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی شدند.

طی نشستی تفاهم‌نامه‌ی همکاری مشترک فی مابین شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز و حومه(مترو) با سازمان جهاد دانشگاهی استان در جهت استفاده بهینه‌ از پتانسیل‌های موجود و توانایی علمی، پژوهشی، آموزشی و مشاوره تبادل شد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.