سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزمون سراسری قرآن کریم برگزار شد

حضور کارمندان دولت در آزمون قرآن کریم یکی از تفاوت های اصلی آزمون سال جاری نسبت به سال های قبل است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن کریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو حوزه حفظ و مفاهیم امروز پنجشنبه 20 آبان در دو نوبت در دبیرستان البرز برگزار شد.
 
در این آزمون شرکت کنندگان در 18 رشته حفظ و 19 رشته مفاهیم به رقابت خواهند پرداخت.

در خصوص برگزاری این آزمون حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: یکی از تفاوت‌های اساسی آزمون امسال حضور کارمندان دولت و آموزش و پرورش است.

وی افزود: با مشارکت بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مقرر شد تا قبولی در این آزمون برای کارمندان دولتی به منزله آموزش ضمن خدمت تلقی شده و در سنواتشان لحاظ شود.

حشمتی در خصوص بخش‌های اضافه شده به آزمون سال جاری خاطرنشان کرد: در بخش مفاهیم، مفهوم سوره صف، تدبر در جزء 29 قرآن کریم به آزمون سال جاری اضافه شده و در بخش عترت نیز تدبر در صحیفه سجادیه به نهج البلاغه افزوده شده است.

وی در رابطه با تعداد شرکت کنندگان در این آزمون عنوان کرد: در کل استان تهران 3098 شرکت کننده حضور دارند که در شهر تهران 1408 نفر هستند.

معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور 70 درصدی بانوان دراین آزمون تشریح کرد: در استان تهران 1120 خانم در بخش کتبی و 221 نفر در بخش شفاهی شرکت کرده اند و تعداد کل آقایون 743 نفر درآزمون کتبی و 14 نفر در آزمون شفاهی حضور دارند.

وی در رابطه با زمان برگزاری آزمون شفاهی خاطر نشان کرد: استان ها و شهرستان ها دو تا اوایل آذرماه برای برگزاری آزمون شفاهی فرصت دارند اما در تهران این آزمون در تاریخ 4و5 آذر برگزار خواهد شد.
 

 
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.