سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

اعزام 24 هزار دانش‌آموز اصفهانی به راهیان نور

پیش‌بینی می‌شود امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بیش از 24 هزار دانش‌آموز اصفهانی را به مناطق عملیاتی اعزام کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص اردوهای راهیان نور اظهارکرد: بحث اعزام دانش‌آموزان به راهیان نور در حقیقت تجدید عهد و میثاقی با شهداست که دانش‌آموزان به عنوان زائر در آن مناطق حاضر می‌شود.

محمدجواد احمدی افزود: در سال گذشته حدود 24 هزار دانش‌آموز از استان اصفهان به مناطق عملیاتی اعزام شدند، پیش‌بینی می‌شود امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بیش از 24 هزار دانش‌آموز اصفهانی را به مناطق عملیاتی اعزام کنیم.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در مناطق عملیاتی، راویان خاطرات، رفتار، حالات و روحیات شهدای دفاع مقدس و رزمندگان اسلام را برای دانش‌آموزان بیان می‌کنند.

وی تأکید کرد: در اتوبوس‌هایی که دانش‌آموزان برای سفر به مناطق عملیاتی حضور دارند، یک روحانی دانش‌آموزان را در طول سفر همراهی می‌کند که به نوعی تبادل نظر و گفت‌وگوهایی میان دانش‌آموزان و روحانی کاروان انجام خواهد گرفت.

احمدی ادامه داد: امیدواریم تا روحیات، اعتقادات، تربیت دینی را که دانش‌آموزان و شهدای ما در آن روزگار داشتند، به دانش‌آموزان امروز با استفاده از همین اردوها منتقل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که دانش‌آموزان در مقرها مستقر می‌شوند، براساس تجربه بسیجیان، تقسیم بازدید از مناطق عملیاتی را برای دانش‌آموزان انجام می‌دهند و عملیات‌های مختلفی که در محدوده بازدیدهای دانش‌آموزان قرار می‌گیرد را برای جوانان نسل امروز توضیح خواهند داد.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ابراز کرد: در خوابگاهی که دانش‌آموزان در آن مستقر هستند، کلاس‌ها، صحبت‌هایی و سخنرانی‌هایی هم به اقتضای دانش‌آموزان و محیطی که در آن قرار می‌گیرند با حضور اساتید مرتبط برگزار می‌شود.

وی در رابطه با رتبه اصفهان در کشور در خصوص تعداد اعزام دانش‌آموزان به راهیان نور گفت: در سال گذشته ما رتبه برتر کشوری را داشتیم و به همین خاطر مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان و فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) مورد تقدیر مسؤولان کشوری قرار گرفتند.

احمدی ادامه داد: امسال همین روند سال قبل طی می‌شود و به دلیل اینکه در آستانه اعزام نخستین گروه‌ها به اردوهای راهیان نور هستیم، هنوز ارزیابی در این خصوص انجام نشده است.

وی در ادامه عنوان کرد: در مهر 95 دانش‌آموزان دختر به مناطق عملیاتی غرب اعزام شدند و از آبان 95 اعزام‌ها به سمت جنوب انجام شده که بهار سال 96 اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی غرب کشور را پیگیری می‌کنیم.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در رابطه با بیمه دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور بیان کرد: تا 15 آذرماه که امتحانات نوبت اول دانش آموزان شروع می‌شود، این اردوهای راهیان نور ادامه خواهد داشت، اعزام در مرحله دوم از بهمن‌ماه شروع می‌شود که تا 15 اسفندماه اردوهای راهیان نور مناطق عملیاتی جنوب کشور انجام خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص بیمه دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور، ابراز کرد: در حال حاضر بسیجیان و سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان هم بیمه دانش‌آموزی و هم یک نوع بیمه خاص را ویژه همین اردوها را صادر می‌کنند که دانش‌آموزان از وقتی که پای خود را در اتوبوس می‌گذارند تا زمانی که از اتوبوس برای رفتن به محل سکونت خود پیاده می‌شوند، بیمه هستند.

احمدی در رابطه با استاندارد بودن اتوبوس‌ها در اردوهای راهیان نور اظهارکرد: یکی از بحث‌های اصلی ما در اردوهای راهیان نور بحث سلامت، تنظیم و به روز بودن امکانات حمل‌ونقل است که خیلی سر این موضوع حساس هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت اتوبوس‌رانی جوان سیر ایثار حمل‌ونقل دانش‌آموزان در این سفرها را بر عهده دارد که در سال‌های گذشته در این رابطه کوچک‌ترین مسأله‌ای هم در خصوص حمل‌ونقل دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور به وجود نیامد.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.