سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

عضو گیری رایگان در کتابخانه های عمومی

مدیر کل کتابخانه های استان از عضو گیری رایگان کتابخانه های عمومی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛رقیه اسماعیلی در جمع خبرنگاران گفت : 24 آبان به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، عضویت در کتابخانه های عمومی استان رایگان است.

وی افزود : استان قزوین با  63 باب کتابخانه ، 66 هزار عضو و 617 هزار عنوان کتاب رتبه هفتم کشور را به خود اختصاص داده است .

مدیر کل کتابخانه های استان یادآور شد : سهم مردم قزوین از مطالعه 15 دقیقه در روز است .

اسماعیلی گفت : بانوان ، بیشترین سهم عضویت در کتابخانه ها را به خود اختصاص داده اند.

مدیر کل کتابخانه های استان با بیان اینکه  ده درصد از دانشجویان عضو کتابخانه هستند افزود : این موضوع نیازمند آسیب شناسی جدی است .

وی با اشاره به نقش کتابداران در گسترش فرهنگ کتابخوانی گفت : فعالیت در کتابخانه ها تنها به سالن مطالعه و امانت دادن کتاب نمیشود بلکه برنامه هایی مانند قصه گویی برای کودکان ، نقد و بررسی کتاب ، رونمایی از کتابهای مختلف و مسابقات  متعددی هم برای علاقه مندان انجام میشود .

مدیر کل کتابخانه های استان با اشاره به نبود کتابخانه در ناحیه شهری مهرگان گفت : با توجه به جمعیت این منطقه نیازمند احداث کتابخانه در این مکان هستیم .

اسماعیلی گفت : زمین هایی برای احداث کتابخانه در اختیار ما قرار گرفته است  اما به دلیل کمبود بودجه قادر به ساخت و ساز نیستیم .

وی با اشاره به نیاز گسترش کتابخانه های روستایی گفت : روستای کلج از توابع طارم سفلی دارای کتابخانه ای با 14 هزار جلد کتاب و هزار نفرعضو است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.