سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

رقم سود تسهیلات مسکن تا ۲۰ درصد و بیشتر هم اعمال می شود

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر رقم سود تسهیلات مسکن با برخی اقدامات بانک ها به بیش از 20 درصد هم رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ صدیف بدری با اشاره به وضعیت فعلی بازار مسکن، افزود: بازار مسکن با رکود بی سابقه ای دست به گریبان بوده که سیاست های فعلی دولت نیز نتوانسته به بهبود این وضعیت کمک کند.

وی با بیان اینکه تسهیلات دهی در بحث مسکن با نرخ سودهای بالا نتوانسته کارآمدی مطلوبی داشته باشد، افزود: در حال حاضر کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن تنها برای نوعی از وام ها که با ودیعه گذاری به مدت یک سال همراه باشد امکان پذیر است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون تسهیلات مسکن با نرخ های سود نجومی به مردم ارایه می شود که همین یکی از نقاط ضعف بوده و به بهبود بازار مسکن منجر نمی شود.

بدری با بیان اینکه ارقام در نظر گرفته شده برای سود تسهیلات مسکن اسمی است، افزود: در حال حاضر رقم سود تسهیلات مسکن با برخی اقدامات بانک ها به بیش از 20 درصد هم رسیده است.

وی با ناکارآمد خواندن سیستم بانکی کشور، گفت: ایجاد ثبات قیمتی در بازار مسکن و همچنین خروج از رکود نیازمند اتخاذ تدابیری منسجم است.

بدری با تاکید بر اینکه تسهیلات مسکن باید به دست مصرف کننده واقعی برسد، افزود: کاهش نرخ سود تسهیلات و همچنین افزایش رقم وام با توجه به مناطق مختلف کشور باید در دستور کار دولت قرار بگیرد.

وی افزود: کمیسیون عمران مجلس نسبت به تسهیلات دهی و همچنین کاهش نرخ سود وام مسکن حساس بوده و در صورت لزوم به این موضوع ورود خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، اعمال ، رقم ، سود ، تسهیلات ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.