سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکستن سکوت یک هنرمند با «سکوت» در گالری شکوه!

مدیر گالری شکوه بعد از سه سال نمایشگاهی از تازه ترین آثارش را با عنوان «سکوت» برگزار کرده است.

حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهنوش فروتن مدیر گالری شکوه که مدت‌هاست با برگزاری نمایشگاه های متعددی همواره توجه ویژه ای به هنر و هنرمندان داشته است، این بار در مجموعه‌ای آثار خودش را با عنوان «سایلنس» (سکوت) به نمایش گذاشته، مجموعه‌ای که از 14 آبان با حضور هنرمندان و مقامات فرهنگی چون علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد، حجت الاسلام شاه مرادی دبیر شورای فرهنگ عمومی، مهندس مرتضی کاظمی، دکتر علیرضا سمیع‌آذر، علیرضا تابش، نظری نوری، غلامرضا نامی و ... افتتاح شد.

فروتن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این  مجموعه عنوان کرد: نمایشگاه «سکوت» به شکلی ادامه مجموعه قبلی من است که با عنوان«کهکشان من» به نمایش درآمد.

وی افزود: در این مجموعه 12 کار با تکنیک رنگ روغن و اکرلیک روی بوم وجود دارد که سه سال روی آن کار کرده ام و  تفاوتی که با مجموعه قبلی دارد. حذف فیگوراتیوها و رساندن معنای تازه‌تری از وجوه انسان معاصر در آن‌هاست.

فروتن درباره انتخاب عنوان این مجموعه اظهار کرد: چیزی که من از کارهایم حس می کردم، سکوت با رویکرد سکوت فعالانه است؛ پیشنهاد این نمایشگاه به انسان امروزی این است که به جای هیاهو و فریاد، سکوت معنادار کند و خشم و نارضایتی خود را با سکوت بازتاب دهد. به نظرم گاهی سکوت بهترین راه‌حل است و می‌تواند کمک کند تا مسائل در بستر زمان با آرامش بیشتری جلو رود.

علی مرادخانی، معاون امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که از بازدیدکنندگان نمایشگاه «سایلنس» در گالری شکوه بود، در این باره  گفت: «من نمایشگاه‌های خانم فروتن را دنبال کرده‌ام، او در این مجموعه رویکرد جدیدی دارد و طبیعت و انتزاع را در هم آمیخته و مخاطب را با دنیای تاویل‌پذیر روبرو ساخته است».

گفتنی است؛ این نمایشگاه تا 25 آبان در گالری شکوه دایر و پذیرای بازدیدکنندگان است.
 
 
انتهای پیام/
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.