گالری ها و نگارخانه ها بازهم در این هفته با آثار جدیدی بهانه ای برای دید و بازدید با هنر را رقم زده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایش آثار هنری در گالری ها و  نگارخانه ها ونو شدن آن ها با آمدن هفته ای جدید، جزئی از روال همیشگی این مراکز شده است. روالی که موجب شده تا هر هفته بهانه ای برای دید و بازدید با هنر فراهم شود.

به عنوان مثال گالری آتشزاد از جمعه 14 آبان میزبان نمایشگاهی با عنوان نقش و کلام می شود.
در این مجموعه آثاری از هنرمندان به نام  خوشنویسی و تذهیب چون یدالله کابلی، نصرالله افجه ای، محمد احصایی، اسرافیل شیرچی، عین الدین صادق زاده، جواد بختیاری و .... به نمایش گذاشته می شود.

برای بازدید از این نمایشگاه می توانید تا 19 آبان به نگارخانه اتشزاد مراجعه کنید.
 
گالری اعتماد دو
"محدوده گرانفبرگ" عنوان نمایشگاهی است که در گالری اعتماد دو برگزار می شود.

در این مجموعه آثاری در قالب طراحی و چیدمان از امین باقری به نمایش گذاشته می شود که برای بازدید از آن تا 25 آبان فرصت دارید.
 
گالری دنا
صبا صالحی هنرمندی است که با آثارش در قالب طراحی به گالری دنا می آید.

صالحی در خصوص این نمایشگاه که با عنوان "جنگ هراسی" برگزار می شود عنوان کرده: زندگیِ ما را هراسهای گوناگونی احاطه کرده است. ترسهایی که گاهی بر آنها واقفیم و گاه نمود بیرونیِ آنها حتی در خواب و رویا ما را مستاصل و شگفتزده می کند!

خیلی از ویرانه های جنگ هنوز التیام پیدا نکرده اند و بیماریهای عجیبی جوامع جنگ زده را گرفتار خویش کرده است. جنگ هراسی بر روی زندگی من سایه افکنده و در خواب، رویا و زندگی روزمره ذهن و جانم را تحت  شعاع خود قرار داده است.

من از جنگ می ترسم.

تفاوتی ندارد این جنگ بین دو ملت، در خیابان،در یک خانواده و یا جنگ با طبیعت باشد.

نقاشیهای من نمودی از جنگ هراسی آمیخته با کابوسها و رویاهایم هستند. گاه با دریافت مستقیم از خوابهایم و گاهی خیالپردازیهایم از عکسهای به جامانده در تاریخ است.

گفتنی است این نمایشگاه تا 24 آبان برقرار و پذیرای بازدیدکنندگان است.
 
غلبه

گالری اُ از 14 آبان میزبان مجموعه ای از آثار علیرضا چلیپا می شود.

در این نمایشگاه  نقاشی هایی از این هنرمند وجود دارد که با عنوان "غلبه" به نمایش در می آید.

تا 25 آبان برای بازدید از این مجموعه فرصت دارید.
 
گالری آریانا
نمایشگاهی در قالب طراحی، نقاشی و مجسمه از علیرضا آسانلو در گالری آریانا برگزار می شود.
این مجموعه از 14 تا 29 آبان قابل بازید است.
 
گالری نگر

نمایشگاهی با عنوان "زن ها" در گالری نگر برپا می شود.

مهران نیک سیما، مرجان سید طاهری هنرمندان این مجموعه هستند که در توضیح این نمایشگاه به قلم نیک سیما نوشته اند: جامعه‌ی مدرن قوانینِ جدید می‌طلبد و این قوانین، گاهی به فروپاشی آنچه که از دلِ این قوانین به بار آمده است می انجامد.این فروپاشی و از هم‌ گسیختگی به دلیل ماهیتی که جوامعِ در حال گذر از سنت به مدرنیته پیدا می‌کنند، بیشتر زن ها را در معرضِ آسیب قرار می‌دهد.

از یک سو جذابیت‌های دنیای مدرن و از سوی دیگر سنت‌های پیشین در تقابل هم قرار می‌گیرند و در این میان چیزی که منجمد و فرتوت میشود، "منِ" تعریف شده از یک زن است. 

از دست دادن در این فضا امری عادی می‌شود و زندگی در یک فضای افسرده به جمود می‌انجامد. اگرچه زندگی با پوسته‌ی مدرن و درون سنتی خوش‌رنگ بنظر می‌رسد اما چیزی که در این میان محو می‌شود، لبخند است!
 
برای بازید از این نمایشگاه می توانید تا 19 آبان به گالری مذکور مراجعه کنید.
 
آب و رنگ و رویا
کوروش اصلانی هنرمندی است که با آثارش از جمعه به گالری مانی می آید.

گالری مانی نمایشگاه نقاشی ابرنگ اصلانی و سی و دوهنرجوی وی از استان اصفهان را در دو دوره برگزار می کند.

اولین دوره آن از جمعه ۱۴ الی ۱۸آبان و دوره بعدی از جمعه ۲۱ تا ۲۵ ابان خواهد بود.
 
نگارخانه مهروا
گالری مهروا نمایشگاهی از آثار امیرعلی گلزار را از 14 تا 24 آبان برگزار می کند.
در این نمایشگاه آثاری در قالب نقاشی از این هنرمند وجود دارد که وی در خصوص آن نوشته است: شاید خواسته‌ام سیمرغ را از دل منطق‌الطّیر و با تمرکزِ جدی بر نمودِ نقاشانه‌اش در گل‌ومرغِ ایرانی، که خود برای نزدیک به سه قرن، نمادنقاشان آزاد بوده است؛ با نگاهی دیگرگون از جنس خویش، تصویر کنم... شاید هم خواسته‌ام بگویم که گرچه وحدانیت در گروی کثرت است، ولی این کثرت است که واحد را می‌سازد؛این اقلیت‌ها هستند که می‌توانند اکثریت‌ها را شکل ‌دهند و... شاید هم نه!... شاید بعد از ده سال طرح و تحقیق، و پنج سال اجرا، به موازات تمام آن‌چه در این سال‌ها به انجام رسانده‌ام، خواسته‌ام  در راستای مفاهیم مجموعه، صبر را در برابر شتاب‌زدگی‌های روزانه و تضادهای متداول که در تقابل و تکامل یکدیگرند، بسنجم... شاید هم نحوه‌ی ساخت و پرداخت در گل‌ومرغ  و در نهایت، ذات جست‌وجوی سیمرغ، خود این صبر را می‌طلبیدند...  شاید این وادیِ آغاز هم نباشد اما... شاید فقط خواسته‌ام اتّحاد و صلح و دوستیِ بیشتر را گوشزد کنم... شاید هم... اما جدای از هر شایدی، یقین دارم که این مجموعه ادای دینی‌ست  به: سیمرغ، شیخ فریدالدین عطار نیشابوری، ابوحامد محمد غزالی، رضا عباسی، محمد زمان و...
 
پیروزی رنگ
گالری هشتادو سه آثاری از یانار بینش پور را از 14 آبان برگزار می کند.

نقاشی های این هنرمند با عنوان " پیروزی رنگ" تا 21 آبان  قابل بازید است.
 
سکوت
گالری شکوه نمایشگاهی را باعنوان " سکوت" برپا می کند.

در این مجموعه بهنوش فروتن مدیر این گالری آثارش رابه نمایش گذاشته است.

برای بازید از آن ها می توانید از 14 آبان تا 5 آذر به این گالری مراجعه کنید.
 
گالری سبحان
نمایشگاهی در قالب نقاشی از 14 تا 20 آبان در گالری سبحان برگزار می شود.

علی رحیمی هنرمند این مجموعه است که در خصوص نمایشگاهش نوشته: وقت های زیادی را در آتلیه کوچک خود می گذرانم وتمام درونم را به فرم و رنگ تبدیل میکنم.

اتمسفری که بیشتر منفوریات همانند سرم در افکارم قطره قطره چکه میکند تا مرا به درون خود فرو ببرد.

گاهی این ناملایمات آنقدر سنگین می شود که شاید منجر به خفگی شود. برخی اوقات بی هیچ علتی شادمانیم.

واینجاست که هنر پدیدار میگردد؛ لبریز از احساس، حس شگفتی خورده نشدن و قطع نشدن تراژدی؛ یا یک پایان خوش که با روح زنده بر صفحه پدیدار می شود. که به بخشی از هنرمند تبدیل شده وجدایی از این بخش سخت است.

چشم ها حفره های روی صورت اند که میتوانند از روشن تا تاریک ترین وضعیت را به مخاطب وارد کنند.

روزمره گی بی پایان؛ وقایعی که جزئی از ما شدند؛ خبرهای تیزی که مانند سوزن می خراشند.

وهمانند چارلی چاپلین در یک صحنه از هنرنماییهایش ساعتهای زیادی را صرف سفت کردن پیچها می کنیم برای ادامه دادن...

در دیاری که مردان وزنان از حقوق برابر برخوردارند اما در سرزمین من هنوز زن  ها کتک می خورند و سنگسار می شوند.

برابریتی درون مدرنیته؛ یا شاید محصول مدرنیته این بوده.
ومن فقط نگاه هایشان را می کشم. نگاه هایی با چشم باز یا بسته.
آنها فقط نگاه می کنند.  
 
گالری فرهنگسرای نیاوران
نمایشگاه عکس گروهی باعنوان "خاکستر" شامل آثار صِله ابوطالب به همراه8 تن ازشاگردانش ،روز جمعه ١٤ آبان ساعت ١٦ در گالری شماره دوی فرهنگسرای نیاوران افتتاح خواهد شد.

دراین نمایشگاه عکس 40 اثر از آثار 9 هنرمند ، در اندازه هاى 16در21و 50 در75 به يك اثر پرفورمنس آرت با محتواى مفهومى به نمایش گذاشته خواهد شد. 

همچنین همراه با افتتاح این نمایشگاه عکس از کتابی با عنوان «9» رونمایی می شود. در این کتاب، هنرمندان آثاری متفاوت ازنمایشگاه با موضوع «فراموش شدگى» را از دريچه دلشان به تصويرکشیده و گفتگويى را با بينندگان خود آغاز خواهند كرد.

صِله ابوطالب ،نسرین ابریشمی ،مهدیه اسکویی ،ستاره اسماعیل زاده ،فهیمه صفاری ،فتانه رحیمی ،فرشید ریاحی پناه ،فرزانه کردی و ارشاد مظلومی ،هنرمندانی هستند که دراین نمایشگاه آثارشان به دیدعموم گذاشته خواهد شد . 

نمایشگاه گروهی عکس «خاکستر» عصر روز جمعه ١٤ آبان  در فرهنگسرای نیاوران گشایش خواهدیافت و تا 22 آبان در گالری شماره دوی فرهنگسرای نیاوران برای بازدید عموم برپا می باشد.  
علاقمندان می توانند هرروز از ساعت ١٠ الی ٢٠ و جمعه‌ها از ساعت ١٤ الی  ٢٠ازاین نمایشگاه بازدید کنند.
 
مروری بر آثار نقاشی و مجسمه تاها بهبهانی  نیست معشوقی زِ او نزدیک تر نمایشگاه مروری بر آثار نقاشی و مجسمه تاها بهبهانی روز جمعه 14 آبان ساعت 16 در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران با حضور هنرمندان و مسئولین فرهنگی هنری افتتاح خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران این نمایشگاه باعنوان "نیست معشوقی زِ او نزدیک تر"سومین نمایشگاه این هنرمند درفرهنگسرای نیاوران می باشد،که در برگیرنده 60 اثرمجسمه و 34 اثر نقاشی تاها بهبهانی خواهد بود. 

تاها بهبهانی، نقاش و مجسمه‌ساز درسال 1326 در تهران متولد شده ،تحصیلات او درزمینه نقاشی ،مجسمه سازی ،طراحی صحنه و کارگردانی تئاتراست .وی بیش از 45 سال سابقه تدریس دارد و آثار او را 75 کلکسیونر درآمریکا ،فرانسه ،آلمان ،ژاپن ،امارات ،هلند ،سوییس،انگلستان،نیوزلند و اتریش درطول این سال ها خریداری و حفظ کرده اند. وی بیش از هشتاد نمایشگاه فردی و جمعی درداخل وخارج از ایران داشته و از سال 1350 آثار خود را باعنوان "پرندگان تاها "به نمایش گذاشته است.

نمایشگاه نقاشی‌های مروری برآثار تاها بهبهانی عصر روز جمعه 14 آبان  در فرهنگسرای نیاوران گشایش خواهدیافت و این نمایشگاه  تا 28 آبان ماه در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران برای بازدید عموم برپا می باشد. علاقمندان می توانند هرروز از ساعت ١٠ الی 20 و جمعه‌ها از ساعت ١٤ الی  20ازاین نمایشگاه بازدید نمایند.
 
در کنار این موارد گالری ایران شهر با نقاشی های محمد کیوان، و گالری های دیگر چون کافه گالری مارکوف، م‍ژده، سیحون، ایده پارسی، احسان و ... با آثار دیگری به استقبال هنردوستان می رود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار