سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سایت 538 : بخت پیروزی کلینتون در انتخابات امروز 70 درصد است

سایت تخصصی 538 با استناد به شواهد موجود و نظرسنجی‌های به عمل آمده، کلینتون را پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معرفی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سایت معتبر 538 (فایو تِرتی اِیت) متخصص در زمینه ارائه کارشناسی‌های دقیق نتایج انتخاباتی در آمریکا به موجب یک پروژه مشترک با "پولز پلاس" به ارائه دیدگاه نهایی درباره این دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخت. نتیجه تحقیقات مشترک سایت 538 و پولز پلاس نشان می‌دهد "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات این انتخابات، از 70 درصد بخت پیروزی برخوردار است.

این درحالیست که تا یکشنبه شب بخت پیروزی کلینتون 65 درصد ارزیابی شده بود؛ اما عملکرد خوب وی در آخرین روزهای کارزار انتخاباتی موجب شد یک گام بلند دیگر برای ورود به کاخ سفید بردارد.

سایت 538 قصد دارد تا لحظه آغاز انتخابات ریاست جمهوری همچنان به جمع‌آوری اطلاعات و ثبت نظرسنجی‌ها درمورد دو نامزد اصلی انتخابات بپردازد و جدیدترین پیش‌بینی و به روز رسانی را به رای دهندگان ارائه دهد. از این پس اغلب نظرسنجی‌ها به ایالت‌های مختلف محدود می‌شود و احتمالا نظرسنجی کلی ایالات متحده نخواهد بود.

در ایالت‌هایی مانند نوادا، کارولینای شمالی و فلوریدا در نظرسنجی‌های دوشنبه تمایل رای دهندگان از جمهوری‌خواه به سمت دموکرات تغییر کرد. در فلوریدا بخت پیروزی کلینتون از 48 درصد به 54 دصد افزایش یافت. این موضوع بدان معنا نیست که ترامپ بخت خود را در این ایالت‌ها از دست داده است. ترامپ در ایالت مهمی مانند اوهایو پیشتاز است و احتمال اینکه رای‌دهندگان بی‌طرف در آخرین لحظات به سود ترامپ رای دهند دور از ذهن نیست.

از میان 19 نظرسنجی که برای انتخابات آمریکا انجام شده است، در 7 مورد کلینتون 4 درصد و در چهار مورد دیگر 3 درصد از ترامپ جلو بوده است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.