سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

به کارگیری سامانه اطلاعات جغرافیایی در هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر اهواز ازبه کارگیری سامانه اطلاعات جغرافیایی(GIS) به منظور سرعت بخشیدن به عملیات های جستجو و نجات در جمعیت هلال احمر خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،سید فتح اله هاشم نژاد ،رئیس جمعیت هلال احمر اهواز بیان کرد: این سامانه به منظور سرعت بخشیدن به عملیات های جستجو و نجات،مدیریت علمی بحران ها و توزیع عادلانه و صحیح نیروها و اقلام امدادی در حال استفاده شدن است و در سیل ابتدای امسال در خوزستان رخ داد از این سامانه استفاده شد که باعث سرعت بخشیدن به امداد و نجات به حادثه دیدگان شد.

وی گفت: GIS سامانه رایانه ای برای گرفتن، ذخیره سازی، آنالیز و نمایش اطلاعات مربوط به پهنه بندی جغرافیایی اسـت و اطلاعات مربوط به هر آنچه بر روی زمین وجود دارد یا می تواند روی زمین اتفاق افتد، در این سامانه قابل ذخیره سازی، آنالیز و نمایش است.

رئیس جمعیت هلال احمر اهوازادامه داد: GIS دارای لایه های مختلفی است که لایه اصلی نقشه جغرافیایی منطقه بر اساس تصاویر ماهواره ای و بر داشته های زمینی منطقه است. لایه های دیگر شامل نقشه راه ها، نقشه زیرساخت ها، نقشه توزیع بافت جمعیتی، نقشه مناطق آسیب پذیر و در معرض خطر و ... است که بر حسب نیاز قابل طراحی و اضافه کردن است.

هاشم نژاد ادامه داد: دسترسی به این اطلاعات به ویژه در زمان وقوع بحران و تصمیم گیری برای اولویت های مداخله از نظر مکان، زمان و نوع مداخله اهمیتی مضاعف خواهد داشت و علاوه بر تسریع فرایند امداد رسانی از هدررفت منابع جلوگیری می کند.

وی گفت: جمعیت هلال احمر در حال آموزش مداوم امدادگران خود است تا امکان استفاده از این سامانه را در حوادث داشته باشند. از این سامانه در حوادث جاده ای نیز استفاده می شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.