اهواز؛

تدوین برنامه تحول هلال احمر

برنامه تحول هلال احمر خوزستان در راستاي برنامه راهبردي 5 ساله هلال احمر کشور در بازده زماني 1ساله پس از نياز سنجي و اولويت بندي در حوزه هاي مختلف اين جمعيت اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان گفت: دغدغه سازماني ما از ابتدا تدوين برنامه راهبردي هلال احمر خوزستان بود که براي عملياتي کردن آن فعاليت هايي انجام شد که با توجه به تدوين برنامه 5 ساله هلال احمر کشور تلاش ما بر اين است که با توجه به ضرروت ها و مقتضيات جمعيت استان آن را به مرحله اجرا برسانيم.

دکتر علي خدادادي افزود: در همين راستا بنا داريم برنامه 5 ساله راهبردي هلال احمر خوزستان را منطبق بر اهداف جمعيت و شرايط اقليمي استان و بومي نگري شرايط خاص استان، بتوانيم شاهد اجرايي شدن موفق برنامه هلال احمر استان باشيم.

وی تصريح کرد: برنامه تحول يک ساله هلال احمر خوزستان پس از تدوين و تکميل براي اجرا به ستاد و شعب جمعيت ابلاغ خواهد شد.

خدادادي با اشاره به تنگناها و مشکلاتي از قبيل فقر منابع انساني، لجستيکي و مالي در هلال احمر استان گفت: براي پويايي بيش از پيش در جمعيت هلال احمر خوزستان متأسفانه مشکلات و محدوديت هاي زيادي وجود دارد که از آن جمله مي توان به تعداد محدود منابع انساني، محدوديت در جابجايي و عدم وجود شرايط احراز پست هاي سازماني اشاره کرد.

مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان با بيان اينکه پويايي جمعيت به عوامل و شرايطي برمي گردد که تشکيل دهنده ساختار هستند، بیان داشت: يکي از آن عوامل، نيروي انساني است که تجربيات مفيدي دارند و بايد در راستاي توسعه زيرساختها  و آموزش نيروهاي جوان استان بکار گرفته شود تا بتوانيم داوطلبان و جوانان بيش تري را جذب و به عنوان سرمايه هاي پايدار جمعيت در راستاي اهدف ذاتي جمعيت و فعاليت هاي بشر دوستانه بکار بگيريم.

این مقام مسئول اذعان کرد: جوانان جامعه هدف اصلي و اولويت نخست هلال احمر استان هستند و به عنوان سرمايه ملي به آنها توجه ويژه  داريم که با ويژگي هايي که دارند، مي توانند به شکوفايي و پويايي هلال احمر کمک شاياني کنند.

علی خدادادی اظهار داشت: بايد از دو جهت براي جوانان برنامه ريزي داشته باشيم، يکي اجراي برنامه هاي متنوع جهت مصون سازي  و صيانت از آنها در برابر آسيب هاي اجتماعي تا بتوانيم افراد سالم و توانمندي داشته باشيم.

وی خاطرنشان کرد: دومين جنبه برنامه ريزي براي جوانان، ارائه آموزش هاي لازم براي فراهم سازي زمينه توانمندسازي جوانان است که بتوانند در عرصه هاي مختلف نقش آفريني کنند، به ويژه براي مقابله با همان آسيب هاي اجتماعي که جامعه ما را تهديد مي کند.

مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان با بيان اينکه هلال احمر در حوزه جوانان برنامه هايي دارد که به وظايف ذاتي آن بر مي گردد، ادامه داد: افزايش توانمندسازي اقشار آسيب پذير و افرادي که در معرض آسيب هاي اجتماعي هستند يکي از برنامه هاي کليدي ما است.

علی خدادادی با تأکيد بر فعاليت هاي نوع دوستانه افزود: با کارهايي که در زمينه محروميت زدايي انجام شد و با کمک خانه هلال که در آينده شکل مي گيرد، با اولويت بندي و نيازسنجي مناطق مختلف و همکاري هاي فرابخشي رفع نيازهاي مناطق محروم در دستور کار قرار مي گيرد.

وی با اشاره به وجود روستاهايي در مناطق مختلف استان است که از حداقل امکانات برخوردار هستند يادآور شد: اين کار در راستاي وظايف ذاتي هلال احمر است که همان کاهش خطرپذيري اقشار مختلف مي باشد.

خدادادی با اشاره به اصول هفتگانه جمعيت هلال احمر و صليب سرخ، گفت: ما اصولي داريم که براساس آنها عمل مي کنيم و بايد الگو باشيم و اگر کسي در خلاف جهت اين اصول حرکت کند، نتيجه مطلوبي نمي گيرد و اين امر  با اصل تسکين آلام بشري و بشردوستي هلال احمر سازگاري ندارد.

مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان تصريح کرد: اگر در جامعه اسلامي و به ويژه در هلال احمر کسي به دنبال جايگاه باشد و نوع دوستي و خدمت به مردم را فراموش کند، نمي تواند مدافع فعاليت هاي بشردوستانه باشد.

انتهاي پيام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.