سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

جمع آوری بیش از 94 میلیون تومان زکات برای محرومان در نهاوند

پارسال در شهرستان نهاوند 94 میلیون و 500 هزار تومان زکات و سهم محرومان جمع‌آوری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیر کمیته امداد نهاوند با اشاره به جمع‌آوری ۱۴۳ میلیون و ۳۷۷ هزار تومان زکات گفت: در پرداخت زکات رفع فقر و محرومیت‌زدایی و کمک به مستمندان در اولویت قرار دارد.

علی کاویانی اظهار داشت: در سال گذشته در شهرستان نهاوند 94 میلیون و 500 هزار تومان زکات و سهم محرومان جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به اینکه در پرداخت زکات افزایش سهم فقرا و محرومان از محل زکات از وظایف کمیته امداد است، تصریح کرد: در پرداخت زکات باید رفع فقر و محرومیت‌زدایی و کمک به مستمندان در اولویت قرار بگیرد.

مدیر کمیته امداد شهرستان نهاوند افزود: مجموع زکات جمع آوری شده و سهم محرومان در شهرستان نهاوند بیش از 143 میلیون و 377 هزار تومان است که برگزاری جلسات متعدد در روستاهای بزرگ و مراکز بخش‌ها می‌تواند در راستای این امر واجب یاری‌گر عاملان زکات باشد.

وی عنوان کرد: ماهیانه کمیته امداد شهرستان نهاوند 300 میلیون تومان مستمری به مددجویان تحت پوشش این نهاد پرداخت می‌کند و همچنین ماهانه مبلغ 90 میلیون تومان از صندو‌ق‌های صدقه شهرستان نهاوند جمع‌آوری می‌شود.

کاویانی اظهار داشت: این مبالغ در اموری همچون آموزش، درمان، کمک هزینه تحصیلی، رفع محرومیت از مستمری‌بگیران کمیته امداد شهرستان نهاوند هزینه می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت خودکفایی مددجویان گفت: توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های کمیته امداد است و در همین راستا امسال 348 خانوار زیرپوشش کمیته امداد شهرستان نهاوند خودکفا شده‌اند و از گردونه حمایت کمیته امداد شهرستان نهاوند خارج شدند.

مدیر کمیته امداد شهرستان نهاوند بیان کرد: کمیته امداد شهرستان نهاوند به سبب حمایت همه جانبه از طرح‌های خودکفایی خانواده‌هایی که وام‌های خوداشتغالی گرفته‌اند از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند در همین راستا یک هزار و 200 خانوار تحت پوشش کمیته امداد شهرستان نهاوند بیمه شدند.

انتهای پیام/ ا


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.