سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

برگزاری 12دوره آموزش صنایع دستی در سرایان

در شش ماهه اول امسال،12 دوره آموزش صنایع دستی در شهرستان سرایان برگزار شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛مسئول میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت : مرکز آموزش صنایع دستی شهرستان سرایان اقدام به برگزاری 12دوره آموزش صنایع دستی در رشته های کیف دوزی با چرم، گلیم بافی، سرمه دوزی، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، جاجیم بافی و پارچه بافی نموده است.

عرب با بیان اینکه در این دوره ها 189 نفر آموزش دیده اند،افزود: رویکرد این نمایندگی برگزاری دوره های آموزشی با هدف ایجاد اشتغال بوده و تا حدودی هم به هدف رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 148کارگاه فعال صنایع دستی، در رشته های مختلف درسرایان فعال است،گفت: هنرهای سنتی و صنایع دستی در شهرستان سرایان داراي يك تاريخچه طولاني و پرافتخار است و تولیدات صنایع‌دستی دارای مفاهیم فرهنگی و نقش عمده‌ای در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

مسئول میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان افزود: یکی از بخش‌ های مهم اقتصادی و فرهنگی در ایران، حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی است که ابزاری قابل توجه برای صادرات کالا، اشتغال زایی، جذب توریسم و بالا بردن سطح تولید ملی به شمار می رود.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.