سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

ارائه خدمات اصلی ترین هدف دانشگاه‌های کارآفرین

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: درکشورهای توسعه یافته مثلث دانشگاه، دولت و صنعت شکل گرفته است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ بیژن رضایی با بیان اینکه  درکشورهای جهان سوم دولت سیاستگذاری می‌کند، دانشگاه کار خودش را کرده و صنعت هم ساز خودش را می‌زند افزود:ایجاد رابطه بین صنعت و دانشگاه خواهد توانست جامعه را سروسامان داده و از ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... نجات دهد.

رضایی در ادامه دانشگاه ها را به سه نسل تقسیم کرد و گفت: دانشگاه‎‌ های نسل اول دانشگاه‌های آموزش محور بودند که تنها چیزی که در آنها اهمیت داشت انتقال دانش بود و هیچ کارکرد دیگری برای آنها تعریف نشده بود و در واقع ذهن دانشجویان در این دانشگاه‌ها همچون ظرفی بود که تنها نیاز به آموزش داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه دانشگاه‌های نسل دوم را دانشگاه‌های پژوهش محور دانست و گفت: در این دانشگاه‌ها کارهای آموزشی در کنار کارهای پژوهشی قرار می‌گرفت.
 
رضایی نسل سوم دانشگاه‌ها را دانشگاه‌های کارآفرین دانست و گفت: اساتید، اعضای هیئت علمی و دانشجویان این نوع از دانشگاه‌ها باید مولد باشند.خط شکن بودن دانشگاه در حوزه‌های مختلف رویکرد دانشگاه‌های کارآفرین بوده و می تواند آنها را در مسیر موفقیت بیشتر قرار دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: روند پژوهش‌ها در دانشگاه‌های کارآفرین بگونه‌ای است که پژوهش‌ها تنها در صورت بازدهی داشتن انجام می‌شوند و لذا در همه پروژهش‌ها باید بازگشت سرمایه مدنظر قرار گیرد..

انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.