سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ به سراغ ایالت‌های دموکرات می‌رود

"دونالد ترامپ" در روزهای پایانی کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ایالت‌های دموکرات را هدف قرار داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه بی‌بی‌سی؛ "دونالد ترامپ،" نامزد حزب جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا، در دو روز باقی‌مانده به آغاز رای‌گیری قصد دارد به چند ایالت دموکرات این کشور سفر کند تا شاید بتواند آرای بیشتری را در این مناطق به سمت خود جلب کند.
ترامپ تصمیم گرفته است در آخرین ساعات کارزار انتخاباتی به پنسیلوانیا، میشیگان و مینه‌سوتا سفر کند. این ایالت‌ها ذاتا دموکرات هستند و در چند دهه اخیر همواره به نامزدهای ریاست‌جمهوری حزب جمهوری‌خواه پشت کرده‌اند. در این میان ایالت مینه‌سوتا از سال 1972 هیچ‌گاه به نامزد جمهوری‌خواهان رای نداده است.
دونالد ترامپ در اقدامی غیرمتداول اعلام کرد در دو روز باقی‌مانده به چند ایالت دموکرات سفر خواهد کرد.
ترامپ در سخنرانی انتخاباتی فلوریدا اظهار داشت: ما قصد داریم به ایالت‌هایی برویم که دموکرات‌ها آنها را پایگاه دائمی خودشان می‌دانند؛ اما اکنون در این ایالت‌ها یا فاصله ما و دموکرات‌ها خیلی کم شده یا این که ما جلو افتاده‌ایم. ما به مینه‌سوتا می‌رویم؛ جایی که به طور سنتی، هرگز به جمهوری‌خواهان رای نداده است.

دو ایالت میشیگان و پنسیلوانیا هم که در برنامه سفرهای دو روز آینده ترامپ قرار گرفته، هر دو از سال 1988، از نامزدهای دموکرات حمایت کرده‌اند.

با وجود این، گزارش‌ها از ایالت میشیگان، از نزدیک بودن رقابت میان کلینتون و ترامپ خبر می‌دهد و شاید توجه به این واقعیت که در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها هم هیلاری کلینتون ایالت میشیگان را با اختلاف زیاد به سناتور "برنی سندرز" واگذار کرد، بیش از پیش دونالد ترامپ را امیدوار کرده باشد. احتمالا به همین علت است که "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، تصمیم گرفته روز آخر تبلیغات ( 7 نوامبر) را در میشیگان به روی صحنه برود و به نفع کلینتون سخنرانی کند.

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز گذشته در فلوریدا نشست انتخاباتی برگزار کرد. در این ایالت به طور هم‌زمان "هیلاری کلینتون،" رقیب دموکرات وی، هم تبلیغات پر سر و صدایی داشت و از هر ابزاری، حتی آهنگ معروف یک خواننده پاپ، توجه رسانه‌ها را به خودش جلب کرد.


جدیدترین نظرسنجی‌های به عمل آمده از ادامه پیشتازی هیلاری کلینتون در کارزار انتخاباتی خبر می‌دهد. البته خبر تحقیق دوباره اف‌بی‌آی از پرونده ایمیل‌های کلینتون در دوران صدارت وزارت خارجه، دموکرات‌ها را آشفته و جمهوری‌خواهان را امیدوار کرده است.

نظرسنجی کشوری موسسه مک کلاچی-ماریست که روز گذشته منتشر شد از پیشتازی بسیار اندک کلینتون نسبت به ترامپ خبر می‌دهد. این نظرسنجی او را فقط با یک درصد برتری نسبت به دونالد ترامپ برآورد می‌کند در حالی که دو ماه پیش (سپتامبر) کلینتون با ۶ درصد پیشتاز بود.

موسسه یو- گاو نیز امروز نظرسنجی دیگری انجام داده است که نشان می‌دهد کلینتون سه درصد جلوتر از دونالد ترامپ، قرار دارد و برنده احتمالی انتخابات روز سه‌شنبه (8 نوامبر) خواهد بود.

در بسیاری از ایالت‌ها مانند فلوریدا، آریزونا، و نوادا افراد می‌توانند در انتخابات زودهنگام شرکت کنند و گزارش‌ها از حضور پرتعداد رای‌دهندگان لاتین‌تبار حکایت دارد. این گزارش‌ها سطح مشارکت لاتین‌تبارها در پای صندوق را حتی بیشتر از انتخابات پیشین در سال 2012 ارزیابی کرده‌اند. خبری که می‌تواند برای دموکرات‌ها خوشحالی به همراه داشته باشد زیرا آمریکایی‌های لاتین‌تبار در چند دهه اخیر از نامزدهای دموکرات حمایت کرده‌اند.

یک خبر خوش دیگر نیز برای حزب دموکرات آمریکا وجود دارد. تحلیل‌گران در ایالت نوادا، بر اساس نظرسنجی‌هایی که از رای‌دهندگان پیش از موعد به عمل آمده، هیلاری کلینتون را پیشتاز آرا در این ایالت حساس معرفی کرده‌اند.

بنا بر اعلام مقامات برگزاری انتخابات در ایالت‌های مختلف آمریکا، تاکنون حدود 37 میلیون نفر با حضور در حوزه‌های رای‌گیری، پیش از موعد رای داده‌اند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.