سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

آغاز تولید خاویار در چهار شهرستان اصفهان

تولید خاویار در چهار شهرستان اصفهان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،تولید خاویاربصورت پایلوت در چهارشهرستان استان ازجمله آران و بیدگل ، کاشان ، سمیرم و نجف آباد آغاز شد .

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت : استان اصفهان یکی از استان های پیش قدم در تولید خاویاراست که از سال 1390 مبادرت به پرورش ماهیان خاویاری کرده است .

محمدرضا عباسی افزود : چون 10 سال برای تولید خاویار زمان طول می کشد بنابراین هنوز به مرحله بهره برداری و برداشت خاویار نرسیده ایم .

وی بیان داشت : هم اکنون در شهرستانهای آران وبیدگل ، کاشان ، سمیرم و نجف آباد به صورت پایلوت اقدام به تولید خاویار می کنیم .

مدیرامور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت : این ماهیان در دریای خزر بعد از حدود 14 سال خاویار تولید می کنند ولی در کویر پیش بینی می شود ، ظرف کمتر از هفت سال به تولید برسد .

عباسی بیان داشت : حفظ و تکثیر ماهیان خاویاری می تواند آینده اقتصادی خوبی را برای کشور به وجود بیاورد ، زیرا اغلب کشورها دارای شرایط لازم برای پرورش ماهیان خاویاری نیستند و ایران از گذشته تاکنون یکه تاز عرصه صادرات خاویار بوده است .

وی افزود: استان اصفهان توانایی همه جانبه برای پرورش تعداد بیشتری از این گونه ماهیان را دارد و تمام واحدهای پرورش دهنده مجوزدار موجود در استان اصفهان می توانند مبادرت به خرید این گونه بچه ماهیان کنند.

مدیرامور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت : به هر واحد تعدادی اختصاصی داده می شود که امید است امسال شاهد سهمیه بالاتر استان از ماهیان خاویاری باشیم.


انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.