سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دلسردی مردم از کیفیت خودروهای ساخت داخل

کیفیت نازل خودروهای داخلی میزان رغبت مردم جهت خرید خودرو تولید داخل را کاهش داده است.

احمد کیمیایی اسدی عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کیفیت خودرو های تولید داخل چندان مطلوب نیست و ین امر به ضرر اقتصاد کشور است، گفت: توجه به این بخش  از این جهت ضروری است که این صنعت نقش موثری در اشتغال‌زایی دارد.


وی ادامه داد: با توجه به لغو تحریم های بین المللی و به تبع آن سهولت در انتقال فناوری، فرصت هایی ایجاد شده که دولت باید از آن ها نهایت استفاده را به عمل آورده و اقدام به جبران عقب افتادگی ها کند. 
 
این عضو اتاق بازرگانی در ادامه  وظیفه اصلی دولت را تسهیل روابط بانکی دانست و افزود: دولت باید در مواردی زمینه را جهت واردات خودروهای با کیفیت فراهم کند چرا که کییفت حال حاضر خودروهای داخلی پاسخگوی نیاز مردم نیست.

کیمیایی بیان کرد: حمایت دولتمردان از تولیدات داخلی از یک طرف و وجود تعرفه بالای خودروهای وارداتی از طرف دیگر صرفا زمینه را جهت استفاده از خودرو های ایرانی فراهم کرده است.



کیفیت دلیل اصلی عدم اشتیاق به خرید خودرو

مسعود تهرانچی کارشناس خودرو  نیز در خصوص علت بی میلی مردم برای خرید خودرو به خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: کیفیت مهمترین عامل برای رغبت به خرید هر کالایی است و خریدار در ازای پرداخت هزینه توقع محصولی استاندارد و مطلوب را دارد.

وی افزود: با توجه به نبود رقابت پذیری بازار خودرو در کشور و انحصار آن در بین شرکت های عموما دولتی، خودروهای داخلی کیفیت مناسبی نداشته و با استاندارد های حداقلی همچون یورو 1 و یورو 2 عرضه می شود.

تهرانچی ضمن بیان مشکلات بخش خصوصی در ورود به بازار خودرو در کشور بیان کرد: بهبود کیفیت خودروهای داخلی نیاز به انگیزه در بین تولیدکنندگان دارد که با ایجاد رقابت می توان انگیزه تولید خودروهای با کیفیت جهانی را ایجاد کرد.

این کارشناس خودرو بیان کرد: به دلیل کیفیت نه چندان مطلوب خودروهای داخلی، میل به خرید خودرو های وارداتی بیشتر شده که عموما دارای کیفیت یورو 5 هستند اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که این خودرو ها قیمت بالایی دارند و بسیاری از جامعه ایرانی توانایی خرید آن را ندارند.

تهرانچی در پایان تاکید کرد: تحریک تقاضای بازار خودرو نیازمند بهبود کیفیت خودروهای داخلی و بازنگری در تعرفه های خودروهای وارداتی است.

 


انتهای پیام/  
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
احسان
۲۰:۲۳ ۳۱ فروردين ۱۳۹۶
اکثر مردم دارن به خودرو های چینی رو میارن .واقعا کیفیت خوبی ندارن.خرید ماشین دست دوم بهتر از نوع اون هستش هم ارزون تره هم بیشتر میشه به ماشین واینکه سالمه اعتماد کرد.یکم باید از صنایع نظامی و مدیران نظامی ما یاد بگیرن.
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
میگم بنظر شما این منطقیه که سالیانه هزاران نفر در جاده ها بخاطر کیفیت و ایمنی پایین خودروها کشته بشن، بخاطر ایجاد شغل برای عده ای؟؟
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
خودرو ساز های ما حتی بلد نیستن ظاهر سازی کنن.ماشین های آشغال چین رو ببینید..واقعا امکانات و ظاهرشون عالیه با اینکه از نظر کیفیت بسیار پایین تر از ماشینهای ما هستن..و البته شرایط واگذاریشون هم بسیار مناسبه.شما با 9 میلیون تومن میتونید یه ماشین 50 میلیونی چینی بخرید ولی برای پراید 20 تومنی باید حداقل 11 تومن پول بدین(سیستم اقساط رو گفتم)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
این حرف ها فایده نداره خسته شدیم از بس شنیدیم فقط حرف می زنند
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
با سلام من سال گذشته (94) یک خودرو سمند از نمایندگی خریده ام متاسفانه شرکت جدیدا" از ورق بی کیفیت استفاده کرده به محض ایجاد خراش در حد سر سوزن و یا ضربه دیدن و پاک شدن رنگ ، بدنه زنگ میزنه این در حالیه که مدلهای قبلی حتی در صورت بریده شدن بدنه هم به راحتی زنگ نمی زنه این مساله رو پیگیری کنید
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
هزینه گمرگ را حذف کنند تا مردم ایران نیز از خودر و های خوب استفاده کنند
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
وقتی ناچار باشی و حق انتخاب نداشته باشی بالاخره مجبوری که بخری.
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
عزیز من کیفیت چیه ؟ آش کشک خاله ی میخوای بخور نمیخوای نخور ! همینه که هست !
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
وقتی تولید خودرو انحصاری باشه خودروساز دلیلی نمیبینه خودشو به زحمت بندازه