سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

اربعین حسینی رسانه ای جهانی شده است

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی شریف گفت: اربعین رسانه‌ای قدرتمند در تبلیغ شیعه است که به یک رسانه جهانی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در آغاز رسمی فعالیت هیأت زینبیون(فعالان رسانه‌ای استان همدان) رستمی با اشاره به پیاده روی اربعین حسینی اظهار داشت: دشمنان با قوت به دنبال خاموش کردن این شمع فروزان هستند در حالی که اربعین حسینی آفتابی است فروزان و خاموشی ندارد.

وی افزود: امروز هالیوود با هزینه‌ای گزاف به دنبال ساخت مستندی از پیاده‌روی اربعین است هر چند نمی‌دانیم نتیجه آن چیست، اما این اتفاق نشان دهنده این است که اربعین حسینی هم به یک رسانه جهانی تبدیل شده است.

رستمی برپایی هیأت توسل به اهل‌بیت‌(ع) از سوی اهالی رسانه را موجب معطر شدن فضای دل و تاثیرگذاری قلم اهالی رسانه دانست و اظهار کرد: بنیان و اساس جوامع بشری برگرفته از نور اهل‌بیت(ع) است که باید این نور در دل و جان همه ما تجلی یابد.

وی تصریح کرد: ما در نظام فکری اسلام زندگی می‌کنیم اما بسیاری از امور را بی ارزش تلقی می‌کنیم در حالی که نگاه دینی ارزش‌گذاری به زندگی جوامع بشری است.

مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی شریف با تأکید بر اینکه نیت کار در هر اقدامی اهمیت دارد، یادآور شد: هر اقدامی بر اساس نیت خوب افراد شکل پسندیده‌تری به خود می گیرد و برکت هم در این اتفاق رقم خواهد خورد.

وی با تأکید بر اینکه باید برای هر فعالیت مطبوعاتی و رسانه‌ای ارزش و قیمت قائل شویم، گفت: در کار رسانه‌‌ای نباید تنها به دیده شدن یک خبر و اقبالی که دارد، توجه کرد بلکه در کار نگاه دینی مبنای قیمت‌گذاری، نیت خوب اعمال است.

رستمی با تأکید بر اینکه هیچگاه نباید شهرت مبنای کار اهالی مطبوعات باشد، افزود: آزادی رسانه باید به گونه‌ای نباشد که حق و حقوق کسی را ضایع کرده و یا تنها به منافع شخصی خود بیندیشد بلکه رسانه رسالتی پیامبرگونه دارد و باید خالص و بدون غل و غش باشد.

وی با اشاره به اینکه در باور دینی باید روی برخی از اتفاقات جامعه را پوشاند، یادآور شد: در مواقعی بازنشر یک موضوع اشتباه و مشکل‌ساز، جرمی سنگین‌تر از ارتکاب اولیه دارد و باید به این موضوعات پرداخته شود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه ارزش کار رسانه به مقدار دیده شدن نیست، گفت: نیت کار در رسانه باید اولویت بوده و برای رضای خدا و حل مشکلات جوامع بشری باشد.

وی با بیان اینکه دین ما دین رسانه است، اظهار کرد: شیوه دین ما رسانه‌ای است زیرا اهل‌بیت(ع) نیز در رسالت خود رسانه‌ای عمل کردند و در نهایت سعادت دنیا و آخرت از سوی بارگاه الهی به آنها عطا شد.

انتهای پیام/ د


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.