سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنجمین نمایشگاه کتاب در هرات برگزار می‌شود

با هدف رشد و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و معرفی کتاب‌های جدید، پنجمین نمایشگاه بزرگ کتاب در ولايت هرات برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، با هدف رشد و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و معرفی کتاب‌های جدید ؛پنجمین نمایشگاه بزرگ کتاب در ولايت هرات برگزار می‌شود.

مسوولان محلی در هرات امروز ١٣ عقرب/آبان در يک نشست خبری گفتند که این نمایشگاه یکشنبه هفتۀ آینده برگزار خواهد شد.

به گفتۀ این مسوولان، آنان بخاطر تبلیغات بیشتر از برگزاری نمایشگاه کتاب و حضور گستردۀ مردم در این نمایشگاه، امروز نشست خبری برگزار کردند تا از این نمایشگاه استقبال زیاد شود.

آریا رووفیان رییس اطلاعات و فرهنگ هرات در این نشست خبری گفت که هنوز هم فرهنگ کتابخانی درکشور به ویژه در هرات نهادینه نشده و بیشتر مردم با کتاب اشنايى ندارند.

به گفتۀ رووفیان، در سال های اخیر، برنامه های تکنالوژی جای مطالعه را گرفته و مردم کمتر علاقه‌مند مطالعه کتاب اند.

وی افزود، به این اساس آنان در هفتۀ آینده پنجمین نمایشگاه بزرگ کتاب به گونۀ ویژه برگزار می کنند تا مردم به ویژه جوانان به خواند کتاب تشویق شوند.

موصوف هرچند نخواست که شمار کتاب های که قرار است دراین نمایشگاه به نمایش گذاشته شود، بگوید اما گفت که در این نمایشگاه بزرگ هزاران عنوان کتاب های جدید با نویسنده‌گان جدید و هزاران کتاب دیگر که در ده سال گذشته چاپ شده است به نمایش گذاشته خواهد شد.

او افزود: "در این نمایشگاه انواع کتاب های دینی، عرفانی، اجتماعی، سیاسی، تاریخی، فلسفى، روان شناسی، جامعه شناسی، ادبیات، کتاب های درسی برای دانشجویان پوهنتون ها و دانش آموزان مکاتب و ده ها کتابی غربی که به زبان فارسی ترجمه شده است، به نمایش گذاشته خواهد شد.”

رییس اطلاعات وفرهنگ هرات می گوید،کتاب های این نمایشگاه با تخفیف چشمگير به فروش خواهد میرسد.

درهمین حال احسان الحق امید احراری مسوول فرهنگی انجمن ناشران و کتاب در این نشست گفت که آنان میخواهند با برگزاری این نمایشگاه، فرهنگ کتاب خوانی را نهادینه بسازند.

او افزود، قرار است در این نمایشگاه ٢٥ غرفه از انواع کتاب وهزاران جلد کتابهای جدید از نویسنده گان داخلی و خارجی به نمایش گذاشته شود.

او گفت که نمایشگاه بخش های گوناگونی خواهد داشت و از مردم هرات خواست تا از این نمایشگاه بازدید کنند.

از سوی محمد احسان ضعیفی یکی از برگزار کننده گان این نمایشگاه که در این نشست حضور داشت گفت که در نمایشگاه امسال آماده گی ها و سهولت های بسیار متفاوتی گرفته شده تا مردم بیشتر از این نمایشگاه بازدید نمایند.

پژواک نوشت: به گفتۀ او در این نمایشگاه ٢٥ غرفه برای نمایش انواع کتاب است، پنج غرفه به مسایل دیکوری،آثار نویسنده گان و شعرا و يک غرفۀ براى آثار دستی بانوان اختصاص خواهد داشت .

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.