سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

مازندران در صدر ابتلا به سرطان

اهالی مازندران در ابتلا به انواع سرطان مقام اول را در کشور به خود اختصاص دادند.

پروفسور محمد اسماعیل اکبری رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز در حاشیه همایش سرطان پستان در ساری، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه 10 هزار نفر سالانه در کشور به سرطان مبتلا می شوند، گفت: شایع ترین انواع سرطان ها مربوط به مازندران است.

وی با اشاره به اینکه از هر 100 هزار ابتلا 50 هزار مورد مربوط به این استان است افزود: 60 درصد از مبتلایان پس از پیشرفت بیماری شناسایی می شوند.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزایش آگاهی مردم به بیماری سرطان ومراجعه به پزشک در صورت مشاهده هر گونه علائم مشکوک را از مهمترین عوامل کنترل این بیماری اعلام کرد و بر مصرف ریز مغذی هایی چون ویتامین دی، آهن و اسیدفولیک تاکید کرد.

دکتر جان بابایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم با تاکید بر اینکه بیش از 3 هزارنفر سالانه در این استان به بیماری سرطان مبتلا می شوند، سرطان غدد لنفاوی و پستان را از سرطان های قابل کنترل و سرطان معده را کشنده ترین سرطان در مازندران نام برد.

وی کمبود نیروی پزشکی و غربالگری برای افزایش توان تشخیصی سرطان و دسترسی به مراکز درمانی را از عوامل کنترل این بیماری در استان دانست و گفت: 6 مرکز تشخیص سرطان در شهرستان های رامسر، چالوس، آمل، بابل، بابلسر، و ساری هم اکنون فعال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه سرطان پستان شایع ترین نوع سرطان در بین بانوان است، از برپایی کارگاه های آموزشی تشخیص سرطان برای 10 هزار ماما در مازندران خبر داد تا به طور دوره ای و رایگاه بانوان بالای 30 سال را معاینه کنند.

دکتر جان بابایی از امضا تفاهم نامه میان مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد و افزود: این تفاهم نامه در زمینه فعالیت های پژوهشی مشترک برای شناسایی علل تشکیل سرطان و افزایش نیروی انسانی متخصص در این زمینه منعقد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.