سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بحرین ساخت پایگاه نظامی انگلیسی در خاک خود را تکذیب کرد

دولت بحرین خبر تصمیم انگلیس برای ساخت یک پایگاه نظامی در خاک بحرین را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ در بیانیه ای که خبرگزاری رسمی بحرین (بنا) آن را به نقل از یک مقام مسئول وزارت خارجه این کشور منتشر کرد،‌ آمده است:‌خبری که برخی از خبرگزاری ها و رسانه ها درباره ساخت یک پایگاه نظامی انگلیسی در خاک بحرین منتشر کرده اند،‌ درست نیست.

در ادامه این بیانیه آمده است: آن چه که در حال ساخت می باشد، پایگاه نظامی نیست بلکه ساخت امکاناتی است که با هدف پشتیبانی از نیروی دریایی انگلیس و براساس توافقی صورت می گیرد که بین دو کشور به امضا رسیده است.

رسانه ها و خبرگزاری ها در روز های گذشته خبری را منتشر کردند که شاهزاده چارلز ولیعهد انگلیس در ماه نوامبر (آبان/ آذر) اولین پایگاه دائم نظامی انگلیس را پس از گذشت چهار دهه در منطقه خاورمیانه افتتاح خواهد کرد.

منابع خبری پیشتر اعلام کرده بودند که هزینه ساخت این پایگاه خبری بیش از 37 میلیون پوند برآورد شده بود که 30 میلیون آن را دولت بحرین و بقیه را دولت انگلیس هزینه می کند و این پایگاه از سال 1971 اولین پایگاه نظامی انگلیس در خاورمیانه به شمار می رود.

وزارت خارجه انگلیس (دسامبر 2014) اعلام کرده بود که لندن و منامه قراردادی را به امضا رسانده اند که براساس آن انگلیس این اجازه را دارد که یک پایگاه نظامی در بحرین احداث کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.