موافقت بحرین با ایجاد پایگاه نظامی انگلیس، وابستگی کامل کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به غرب را نشان می‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه الاخباریه سوریه گزارش داد: موافقت بحرین با ایجاد پایگاه نظامی انگلیس، وابستگی کامل کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به غرب را نشان می‌دهد. 

گزارشگر شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، درباره احداث پایگاه نظامی انگلیس در بحرین گفت: مخالفان بحرینی توافقنامه احداث پایگاه نظامی انگلیس نزدیک منامه را محکوم کردند.

 مخالفان بحرینی به شدت درباره افزایش حضور نظامی بیگانگان در این کشور ابراز نگرانی کردند و هشدار دادند این اقدام بحرین را به پایگاهی برای عملیات نظامی تبدیل می کند و این کشور را در کانون تنش قرار می دهد. 

گزارشگر افزود: پاتریک کاکبرن در مقاله‌ای در روزنامه انگلیسی ایندیپندنت تاکید کرد تصمیم لندن برای ایجاد پایگاه جدید نظامی در بحرین و سرمایه گذاری پانزده میلیون پوندی در آن، با توجه به عملکرد استبدادی رژیم حاکم در این کشور عجیب است. به ویژه که رژیم بحرین به سرکوب آزادی‌ها و شکنجه مخالفان ادامه می‌دهد.

 پایگاهی که انگلیس قصد دارد در بحرین احداث کند، به لندن اجازه می‌دهد کشتی‌های جنگی بیشتری را در آبهای خلیج فارس مستقر کند. دست دولت انگلیس برای نمایش قدرت نظامی خود در منطقه باز خواهد شد و خواهد توانست حملات هوایی در منطقه انجام دهد.

 ناظران معتقدند تصمیم انگلیس برای ایجاد پایگاه نظامی در بحرین، وابستگی کامل سران خلیج فارس به غرب را نشان می دهد، زیرا حاضرند آبهای منطقه‌ای خود را هم به غربی‌ها واگذار کنند. 





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار