سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاباد؛

رهاسازی بچه ماهی در حاشیه سد ارس

به منظور حفظ و بازسازی ذخایر منابع آبی استان آذربایجان غربی ، بیش از سه میلیون قطعه انواع بچه ماهی گرمابی در حاشیه سد ارس در پلدشت رهاسازی شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت : پیش بینی می شود امسال حدود 6 میلیون قطعه انواع بچه ماهی گرمابی در وزن های پنج تا 10 گرم در این منبع آبی رهاسازی شود.

معصوم فصیح افزود : این ماهیان از گونه های کپور ، آمور ، فیتو فاک و بیگ هد هستند.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی اظهار داشت : دریاچه پشت سد ارس یکی از غنی ترین منابع آبی استان و کشور است و پیش بینی می شود امسال بیش از سه هزار و 600 تن انواع ماهی از این منبع آبی صید و روانه بازار شود.

وی افزود : دریاچه پشت سد ارس دارای انواع گونه های ماهیان بومی و گرمابی با ارزش از جمله کپور ، آمور ، فیتوفاک ، سوف و بیگ هد ، ماش و شاه میگوست که علاوه بر تامین نیاز استان به استان های دیگر کشور نیز صادر می شود.

دریاچه پشت سد ارس تنها منبع تولید و صید گونه با ارزش شاه میگوی آب های شیرین در کشور است که سالانه افزون بر 250 تن از این گونه با ارزش به صورت زنده به کشورهای اروپایی صادر می شود.

هم اکنون 2 تعاونی صید و صیادی با عضویت 450 ماهیگیر در دریاچه پشت سد ارس فعالیت می کنند که سالانه حدود سه هزار تن انواع ماهی و فراورده های شیلاتی برداشت و عرضه می کنند.

دریاچه پشت سد ارس با 15 هزار هکتار وسعت بزرگترین دریاچه پشت سد در ایران است که به صورت مشترک با جمهوری آذربایجان از آن بهره برداری می شود.

سد ارس که بر روی رودخانه مرزی ارس ساخته شده در 285 کیلومتری مرکز استان آذربایجان غربی واقع شده و یک نیروگاه برق 40 مگاواتی مشترک هم در آن فعال است.

انتهای پیام/

برچسب ها: رهاسازی ، بچه ، ماهی ، سد ، ارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.