دستگاه سونوگرافی پرتابل جدید با یک میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار در بیمارستان امام خمینی مهاباد راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد گفت : 80 درصد این هزینه از محل اعتبارات طرح تحول نظام سلامت و 20 درصد بقیه هم از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی ارومیه تأمین شده است.

سامرند مرزنگ افزود : پذیرش بیماران متعدد از شهرهای جنوب استان آذربایجان غربی تجهیز بیمارستان مهاباد را ضروری کرده است.

وی اضافه کرد : این شهرستان به عنوان بلوک جنوب استان در طول شبانه روز پذیرای بیماران متعددی از شهرستان های جنوب استان است که این موضوع باعث شد در خصوص پیگیری خرید دستگاه دوم اقدامات لازم صورت گیرد.

مرزنگ گفت : در هفت ماه امسال به طور متوسط روزانه حدود 35 بیمار به صورت سرپایی به بخش سونوگرافی بیمارستان مراجعه کرده اند که درمقایسه با مدت مشابه پارسال ، 40 درصد افزایش یافته است.

وی افزود : از آغاز امسال تاکنون حدود 11 هزار بیمار به بخش سونوگرافیاین بیمارستان مراجعه کردند که با افزوده شدن دستگاه دوم روزانه 60 نفر مراجعه کننده از خدمات آن بهره مند می شوند.

بگفته مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد ، در حال حاضر 3 پزشک متخصص رادیولوژیست در بخش تصویر برداری این بیمارستان فعالیت می کنند که با راه اندازی دستگاه دوم ضرورت دارد پزشکان دیگر رادیولوژیست در بخش تصویربرداری بکارگیری شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.