سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

استفاده از تجربیات صاحب‌نظران در پیشبرد اهداف فرهنگی آستان قدس رضوی

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی بر لزوم استفاده از تخصص و تجربیات صاحب‌نظران امور فرهنگی در پیشبرد اهداف فرهنگی کلان این مجموعه تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی‌نژاد در اولین هم اندیشی مدیران فرهنگی آستان قدس رضوی با صاحب نظران و فعالان فرهنگی مشهد مقدس، با بیان اینکه آستان قدس رضوی بهره‌گیری از تجربیات، نظرات و دیدگاه‌ صاحب نظران و نخبگان فرهنگی را در دستور کار دارد، گفت: بی‌تردید امروز آنچه که آستان قدس رضوی در حوزه فرهنگی به آن نائل شده، بسیار ارزشمند و در خور تقدیر است؛ اما دست از تلاش کشیدن و راضی شدن به آن نیز نقطه آغازی برای خسران و آسیب‌های فرهنگی آینده به شمار می رود.

وی تلاش جهادی توأم با استفاده از تجربیات گذشته و دیدگاه‌های صاحب‌نظران امر را از سیاست‌های سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی معرفی و تصریح کرد: قطعا برای رسیدن به نقطه کمال فرهنگی مد نظر، بهره جستن از تجربیات مغتنم گذشته لازم است. علاوه بر این، استفاده از ظرفیت‌‌های نخبگان و صاحب نظران فرهنگی را اهرمی ارزشمند برای نیل به اهداف عالی فرهنگی می‌دانیم.

وی تلاش جهادی و انقلابی را یکی از ملزومات دستیابی به چشم انداز پیش روی سازمان فرهنگی دانست و اظهار کرد: با حرکت و تلاش جهادی و بهره‌گیری از نظرات، پیشنهادات و دیدگاه‌های صاحب نظران و نخبگان، دستیابی به اهداف عالی فرهنگی آستان قدس رضوی دور از تصور نیست.

حجت الاسلام گنابادی‌نژاد با اشاره به بند چهارم حکم تولیت آستان قدس رضوی، عنوان کرد: رهبری معظم انقلاب در ابن بند آستان قدس رضوی را ظرفیت فرهنگی عظیمی معرفی می‌کنند که می‌تواند در فضای عمومی کشور و جهان اسلام اثرگذاری کند و این اثرگذاری جز با کمک و همراهی خبرگان فرهنگی و بهره از ظرفیت کم‌نظیر معارف قرآنی و مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) محقق نمی‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی این جلسه را آغازی برای برپایی سلسله نشست‌های تخصصی با نخبگان و فعالان فرهنگی دانست و گفت: امیدوار هستیم در آینده بتوانیم نشست‌ها و کارگروه‌های تخصصی را در بخش‌های مختلف فرهنگی تشکیل دهیم تا به یک نظام بهره‌گیری هدفمند و مداوم از تجارت صاحب نظران عرصه فرهنگ برسیم.

وی با بیان این مطلب که مسئولیت سازمان فرهنگی ایجاد یک مدیریت هماهنگ و راهبردی برای انسجام در عملکرد مجموعه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی است، ادامه داد: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی موسسات فرهنگی مختلفی در آستان قدس رضوی تاسیس شده است که هرکدام منشأ خدمات و برکات فراوانی برای جامعه و نظام اسلامی بوده‌اند؛ اما همواره خلإ یک مدیریت راهبردی، هماهنگ و منسجم برای این موسسات احساس می‌شده که در همین راستا سازمان فرهنگی تاسیس شده است.

حجت الاسلام و المسلمین گنابادی‌نژاد گفت: هم اکنون 10 موسسه فرهنگی مرتبط با سازمان فرهنگی در آستان قدس رضوی فعال هستند که از آن جمله می‌توان به بنیاد فرهنگی رضوی، موسسه آفرینش‌های هنری، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد، موسسه چاپ و انتشارات، موسسه فرهنگی قدس، مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی، آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره)، انتشارات به‌نشر، موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک و موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی اشاره کرد.

انتهای پیام//ف.ض

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.