سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان؛

راه اندازی اولین مرکز طب کار جنوب آذربایجان غربی در بوکان/11 پروژه بهداشتی درمانی در دست اجرا

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان در از راه اندازی اولین مرکز طب کار جنوب استان در بوکان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛محمد عباسی مدیرشبکه بهداشت ودرمان بوکان گفت: اولین مرکز طب کار جنوب استان در بوکان راه اندازی شده است.

عباسی افزود: این مرکز 4 هزار نفر از شاغلین بخش صنعت را تحت پوشش دارد که خدمات شنوایی سنجی، بینایی سنجی، سنجش سلامت و ... ارائه می دهد و برای راه اندازی آن 500 میلیون ریال هزینه شده است.

وی در ادامه این مصاحبه از در دست اجرا بودن 11 پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان خبر داد

مدیرشبکه بهداشت ودرمان بوکان گفت: این پروژه ها شامل طرح توسعه بیمارستان، کلینیک تخصصی، مراکز خدمات سلامت در روستاهای کوره کانی، رحیم خان و تیکانتپه، مرکز جامع سلامت شماره 7 شهری که زمین آن مشخص و آماده ارائه به پیمان است.

عباسی افزود: پروژه های پایگاههای جامع سلامت نشاط در کوی محمدیه، دانش در کوی فرهنگیان و استاد هه ژار و همچنین پروژه های پایگاه فوریتهای پزشکی 115 در امیرآباد، شهرک فرهنگیان و کوره کانی مصوب شده که زمین همه آنها به غیر از پایگاه سلامت استاد هه ژار تأمین شده است و بزودی به پیمان جهت احداث واگذار می گردد.

وی به آخرین وضعیت پروژه طرح توسعه بیمارستان اشاره کرد و گفت: این پروژه در شرف تحویل به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و 100 درصد تجهیزات آن که بالغ بر هزار قلم است تحویل شده است و انشالله در دهه مبارکه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

مدیرشبکه بهداشت ودرمان بوکان اضافه کرد: با تحویل طرح توسعه و با جابجای بخشها، عملیات توسعه بخش زایمان و تبدیل آن به بلوک زایمان آغاز خواهد شد.

عباسی به عملکرد حوزه بهداشت شهرستان اشاره کرد و گفت: در جریان شش ماهه اول سال 95 حدود 21 تن انواع مواد غذایی غیر قابل مصرف در سطح تولید و عرضه کشف، ضبط و معدوم شده است.

وی افزود: در همین مدت 20 هزار اقدام در خصوص تأمین آب سالم در حوزه شهر و روستا صورت گرفته که شامل کلرزنی،نمونه بردرای و ... بوده است.

مدیرشبکه بهداشت ودرمان بوکان ادامه داد: در مدت شش ماهه اول سالجاری 2449 مورد زایمان روی داده که 66 درصد طبیعی و 34 درصد سزارین بوده همچنین مراقبت و پیگیری278 مورد مادر باردار مشکل دار انجام شده است.

عباسی به عملکرد سامانه یکپارچه بهداشت «سیب» اشاره کرد و اظهار داشت: تا کنون نسبت به سرشماری و ورود اطلاعات 165 هزار نفر از جمعیت شهرستان در سامانه سیب اقدام شده و در همین مدت 230 هزار مورد خدمات بهداشتی به این جمعیت سرشماری شده ارائه شده است.

وی در مورد میزان فعالیت مرکز تصویر برداری گفت: از خرداد ماه سالجاری که این مرکز راه اندازی شده تا کنون 6740 مورد خدمت صورت گرفته که 3550 مورد سی تی اسکن، 2950 مورد mri و 240 مورد ماموگرافی انجام گرفته است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.