بینایی سنجی کودکان را در روستاهای محروم و صعب العبور پیرانشهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ معاون اجرایی مرکز بهداشت پیرانشهر با تاکید اهمیت بینایی سنجی گفت : طرح اجرای برنامه آمبیلیوپی یک برنامه استانی است که با هماهنگی اداره کل بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی این استان جهت پیشگیری از بیماری آمبیلوپی( تنبلی چشم کودکان ) صورت می گیرد .

سلیمانی افزود : این برنامه طبق برنامه زمان بندی شده از روستاهای صعب العبور و محروم شروع شده که طبق آمار 850 کودک 3 تا 6 سال نیز معاینه شده اند.

دکتر کریمی وزنه مدیر شبکه بهداشت و درمان پیرانشهر گفت : تنبلی چشم نوعی اختلال بینایی تلقی می شود که بدون نشانه های ظاهری بوده و زمانی رخ می دهد که چشم در کودکی دید طبیعی پیدا نکرده باشد و معمولاً در یک چشم دیده می شود.

این اختلال در نتیجه عواملی نظیر عیوب انکساری (دوربینی، نزدیک بینی یا آستیگماتیسم)، انحراف چشم (لوچی یا استرابیسم) یا عدم شفافیت مسیر بینایی (ناشی از آب مروارید، کدورت قرینه، افتادگی پلک) رخ می دهد. عدم وضوح تصویر در یک چشم باعث می شود که مغز برای دیدن چشم سالم را انتخاب کرده و مسیر انتقال تصویر از چشم بیمار به مغز مسدود شده و دید بیمار روز به روز کاهش یافته و به اصطلاح خاموش می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.