سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نادری در صحن علنی مجلس:

کلیدتان فعلا صندوق ذخیره فرهنگیان را برای رانت خواران گشوده است

نماینده مردم اورامانات گفت: کلیدتان به جای گشایش توسعه کشور فعلا صندوق ذخیره فرهنگیان را برای رانت خواران گشود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شهاب نادری نماینده مردم اورامانات در مخالفت با مسعود سلطانی فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: امیدواریم آنچه دکتر روحانی در عمل کردن به فرمایشات مقام معظم رهبری گفتند شاهد آن باشیم.

وی ادامه داد: در شرایطی که معضل کشور موضوع اقتصادی است تغییر این سه وزیر با چه ادبیاتی قابل توجه است، کلیدتان به جای گشایش توسعه کشور فعلا صندوق ذخیره فرهنگیان را برای رانت خواران گشود.

نادری افزود: اگر هدف شما سیاسی نیست آیا با تغییر این کابینه مشکل اقتصاد مردم حل می شود؟

نماینده اورامانت اضافه کرد: کارنامه آقای سلطانی فر در میراث فرهنگی درخشان است. حقشان است تا به وی فرصت کافی داد. نه اینکه در میانه راه مسئولیت جدیدی بر دوش ایشان قرار داد. چرا خود ایشان به چنین انتقالی راضی شدند؟

نادری تاکید کرد: مقایسه مسائل تاریخی صدر اسلام با موضوعات امروز کاملا خطا و نا جایز است. امیدواریم آنچه که در عملیاتی کردن فرمایشات رهبری از طرف دولت اعلام شد عملی شود. اولویت اصلی کشور مسئله اقتصاد است، در شرایطی که معضلات بسیاری چون بیکاری و اقتصاد بیمار در کشور وجود دارد چرا وزرای غیر اقتصادی تعویض می‌شود.

نماینده اورامانات ادامه داد: کلید جناب روحانی به جای گشایش اقتصاد و صنعت صندوق ذخیره فرهنگیان را برای رانت خواران گشود و با فشار وی وزیر آموزش و پرورش برای پاسخگویی در مجلس حاضر نشدند.

نادری اظهار داشت: جامعه فرهنگیان ، ورزشکاران و هنرمندان سه قشر تاثیرگذار در جامعه ایران هستند طبق فرمایش جناب روحانی کرمانشاه قطب کشاورزی ایران است اما در عمل هیچ چیزی دیده نشد. از طرفی ورزش می‌تواند مشکلات کشور را برطرف کند، همت، عزم، اراده و ایستادگی کشور را به جهان نشان دهد با توجه به اهمیت ورزش طبق نظر رهبری من با وزارت سلطانی فر مخالفت می‌کنم.

وی ادامه داد: به نظر موافقان سلطانی فر ایشان کارنامه موفقی در سازمان میراث فرهنگی کشور دارند. چه دلیلی برای انتقال وی از میراث فرهنگی به وزارت ورزش وجود دارد. چرا جناب سلطانی فر چنین انتقالی را پذیرفتند. سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و چشم انداز برنامه ششم در برنامه های وزیر پیشنهادی، مشخص نیست.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: راهبردهای جناب سلطانی فر برای رساندن کشور به سند چشم انداز و اقتصاد مقاومتی مشخص نیست. در برنامه وی برنامه‌ای برای ورزش همگانی وجود ندارد و وی فقط به باشگاه های بزرگ پایتخت پرداختند. در برنامه‌های اجرایی سلطانی فر درباره ورزش دانشگاه و دانش‌آموزی مشخص نیست.

نادری تصریح کرد: ورزش جوانان در برنامه‌های وزیر پیشنهادی هیچ جایگاهی ندارد. بخش مهمی از وزارت ورزش باید تعویض شود و بسیاری از افراد کنار بروند طبق گفته وی تغییرات حتی به سطوح مدیریتی نیز نخواهد رسید چه برسد به تغییرات بنیادین.

وی با اشاره به فساد در ورزش گفت: فساد سازمان یافته در ورزش کشور بخصوص فوتبال بیداد می‌کند. فساد در داوری‌ها و انتخاب ورزشکاران برای سطوح ملی به اوج خود رسیده است و هیچ برنامه‌ای برای مبارزه با این فساد از جانب سلطانی فر دیده نمی‌‌شود.

نادری در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌های وزیر پیشنهادی بیشتر برای مناطق غیر محروم است ورزش کشور فقط در چند شهر کشور و فوتبال خلاصه نمی‌شود ورزش باید در تمام نقاط گسترش یابد. دولت یازدهم در زمینه خصوصی سازی ورزش به هیچ وجه موفق نبوده است در حالیکه از شعارهای انتخابات سال 92 دولت یازدهم بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۵
روحانی اگر راست می گه هی شعار می ده با همدلی و ... این 3 وزیر از اصول گرا هاانتخاب می کرد ببین چقدر خوب می شد
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۵
با سلام و احترام خدمت جناب آقای نادری عزیز این نماینده با بصیرت و ولایی و هم میهنان عزیز کشورمان از این بصیرت و شجاعت در گفتارتان بسیار خرسند شدم و موفقیت جنابعالی و سایر دلسوزان این میهن عزیز را از خداوند متعال خواستارم و پیشنهاد بنده به همه هم میهنان و مسولین محترم این است که در مسائل مهم کشور با بصیرت پیش رویم. آرزوی ما سربلندی کشورمان در همه مسائل و زمینه هاست و خواهشمندم این 3 وزارتخانه را به دید مسائل سیاسی نگاه نکنید . با تشکر