سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

برگزاری دوره آموزشی تغذیه دام سبک برای دامداران طارمی

مدیر جهاد کشاورزی طارم از برگزاری دوره آموزشی تغذیه دام سبک برای دامداران طارمی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر جهاد کشاورزی طارم گفت:یک دوره آموزشی با عنوان "تغذیه دام سبک" با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی طارم،مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و اداره دامپزشکی شهرستان طارم برگزار شد.
عماری افزود:در این کلاس حدود 120 نفر روز آموزش به بهره برداران بخش دام توسط رئیس بخش امور دام مرکز تحقیقات کشاورزی و رئیس اداره دامپزشکی و مسئول امور دام مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان  ارائه شد.
عضو هیئت علمی و رئیس بخش تحقیقات دامپروری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان در خصوص اهمیت تغذیه در مراحل مختلف رشدی دامهای سبک از جمله فلاشینگ،بارداری و پس از زایمان  و ساختار و نحوه عمل دستگاه گوارش دام های سبک توضیحاتی ارائه نمود.
دکتر نعمتی با اشاره به اهمیت تغذیه صحیح در پیشگیری از سقط جنین افزود: استفاده از غلات و علوفه به تنهائی قادر به تامین کلیه نیازهای دام نبوده و استفاده از غذاهای کمکی از جمله کنسانتره و مکمل های ویتامینه در جیره غذایی دام منطقه جهت پیشگیری از سقط جنین و سایر بیماریها به شدت لازم و ضروری است.  
وی خاطر نشان کرد: استفاده از کنسانتره با کیفیت مناسب به عنوان غذای تکمیلی و حاوی پروتئین در جیره دام بسیار حائز اهمیت است.
در ادامه رئیس اداره دامپزشکی شهرستان با اشاره به بیماریها مهم مشاهده شده در دامهای شهرستان خاطر نشان کرد:عدم همکاری دامداران در اطلاع دهی بموقع یکی از عمده دلایل شیوع بیماری های واگیردار در دام های شهرستان می باشد.
دکتر یوسفی به اهمیت واکسیناسیون در پیشگیری از بسیاری از بیماریها اشاره و خاطر نشان کرد:علیرغم اینکه بسیاری از واکسن های اصلی دام به صورت رایگان در اختیار دامدار قرار می گیرد با این وجود بسیاری از افراد هنوز تمایلی به واکسیناسیون نشان نمی دهند.
 وی همچنین افزود: یکی از دلایل اصلی سقط جنین و اتلاف دام در سنین پایین عدم توجه به جیره غذایی حاوی پروتئین کافی است. در این جلسه مسئول امور دام مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با توجه به سوالات و مشکلات بهره برداران در زمینه های مختلف، پاسخ لازم را ارائه نمود.


انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.