سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

مسدود شدن چاههای غیرمجاز آب کشاورزی در اردبیل

رئیس امور منابع آب شهرستان اردبیل گفت: برای حفاظت از منابع آبی شهرستان چاههای غیرمجاز آب کشاورزی در اردبیل مسدود می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سلامت عزیزی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب اردبیل اظهار داشت:‌ یکی از اولویتهای اساسی امور آب شهرستان اردبیل نصب کنتورهای هوشمند در چاههای کشاورزی است که در این زمینه تاکنون با اهتمام ویژه شرکت آب منطقه‌ای و مسئولان 500 کنتور هوشمند در چاههای آب شهرستان اردبیل نصب شده است.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی اساسی در صدد هستیم بیشتر چاههای اردبیل را از کنتور هوشمند برخوردار کنیم، گفت: این امر یک نیاز اساسی بوده که باید کشاورزان منطقه نیز اهتمام جدی برای نصب کنتور هوشمند داشته باشند.

رئیس امور منابع آب شهرستان اردبیل تصریح کرد: با توجه به اینکه دشت اردبیل با بحران آب مواجه بوده نیاز است در این زمینه مصرف بهینه توسط مردم مبنای کار قرار گیرد که منابع آب اردبیل نیز برای مقابله با این بحران اقدامات اساسی پیش‌بینی کرده است.

عزیزی افزود: در حال حاضر بیشترین آب در بخش کشاورزی شهرستان مصرف می‌شود که باید سازمان جهاد کشاورزی برای کاهش مصرف آب در این بخش سیستم‌های آبیاری نوین را در اراضی کشاورزی شهرستان راه‌اندازی کند تا بحران آب در منطقه تشدید نشود.

وی بیان کرد: امروزه آب از اهمیت و جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار بوده و با توجه به اینکه دشت اردبیل یکی از دشتهای بحرانی تلقی می‌شود باید همگان برای مقابله با این بحران وحدت و همدلی اساسی داشته باشند تا این دشت را از بحران خارج کنیم.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.