سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

بیش از 3 هزار کیلومتر رودخانه در استان اردبیل وجود دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: 3 هزار و 400 کیلومتر رودخانه در استان اردبیل وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ داوود نجفیان با اشاره به وجود 3 هزار و 400 کیلومتر رودخانه در این استان گفت: به رغم احداث تاسیسات و سدها حوزه های قزل اوزن، بالهارود، دره رود و ارس شاهد وقوع بیشترین سیلاب ها هستند و نمی توان با این تاسیسات مانع خسارت ها شد.

وی افزود: برای جلوگیری از وارد شدن خسارت ناشی از سیلاب ها قوانینی وضع شده اما تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها بخش قابل توجهی از توان این مجموعه را به خود اختصاص می دهد و با حاکم نشدن قانون دچار بحران های کنونی می شویم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل بیان کرد: یک هزار و 863 کیلومتر حد بستر و حریم رودخانه های استان اردبیل تاکنون تعیین شده و ادامه مطالعه ها با توجه به محدودیت اعتبارات با مشکلاتی روبروست.

نجفیان افزود: همچنین 286 کیلومتر رپرگذاری، بازگشایی و اصلاح 132 کیلومتر از مسیر رودخانه و ساماندهی 76.5 کیلومتر از رود ارس و بالهارود به دلیل قدرت تخریب زیاد آنها صورت گرفته است.

وی تشریح کرد: یک هزار و 300 هکتار از زمین هایی که به دلیل سیل و طغیان رودخانه ها به ویژه در مناطق مرزی از دسترس خارج شده بود با اقدام های صورت گرفته سال گذشته آزاد شد و به کشور بازگشت.

نجفیان به همکاری با بنیاد مسکن برای اجرای طرح های هادی روستایی برای حفظ محدوده رودخانه ها اشاره کرد و گفت: ساماندهی رودخانه های درون محدوده شهرها بر عهده شهرداری هاست و برای هماهنگی های فنی در حفظ شرایط طبیعی رودخانه ها و بهره برداری مناسب از ظرفیت ها باید شهرداری با آب منطقه ای همکاری بیشتری داشته باشد.

وی افزود: از جمله پروژه ساماندهی رودخانه بالیخلو آغاز شد اما در بهره برداری از آن در طول سال با مشکل روبرو هستیم و باید نسبت به طراحی جدید بستر رودخانه برای عبور بدون خسارت سیلاب و رفاه شهروندان اقدام شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، وجود ، رودخانه ، استان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.