سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

راه اندازی سامانه سپهتن در خراسان شمالی

در سومین مرحله از نصب سامانه سپهتن در کشور، این سامانه برای اتوبوس های فعال در مسیر استان راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیرکل راهداری وحمل نقل جاده اي استان با بیان اینکه تامین و ارتقای ایمنی جاده ها نقش موثری در توسعه اقتصادی دارد، گفت : راه اندازی سامانه سپهتن در راستای تحقق اهداف حمل و نقل هوشمند در کشور است و این سامانه قابلیت های مناسبی برای کنترل ترددهای جاده ای ناوگان حمل و نقل عمومی دارد.

علی اصغر بدیعی مقدم افزود: در این طرح، دستگاهی بر ناوگان حمل و نقل عمومی نصب می شود که از طریق این دستگاه ارتباط پایداری با خودرو برقرار می شود.

وی تصریح کرد :سامانه سپهتن یا سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان تلاش دارد تا ایمنی و نظارت بر عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی دقیق تر و بیشتر شود.

وی اظهار کرد: مجهز بودن به قرائت گر گواهینامه رانندگان خودرو، دوربین عکس برداری برای تصویر برداری از راننده حین رانندگی و ماژول DSRC، قابلیت ارسال بی سیم و سریع اطلاعات تردد خودرو به پاسگاه های پلیس از طریق ماژول DSRC و حذف توقف طولانی در جلوی ایستگاه های پلیس راه، ارتباط با سامانه های اطلاع رسانی و ضعیت ترافیک راه، آب و هوای جاده و مقصد گزارش مدت زمان سفررا از قابلیت های سامانه سپهتن است.

انتهای پیام/ط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.