سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت کوجان

مرکز خدمات جامع سلامت محله کوجان در شمال غربی شهر اصفهان با اعتباری بالغ بریک میلیارد و 900 میلیون تومان بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون پشتیبانی مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان در مراسم افتتاح این مرکز گفت: مرکز جامع سلامت کوجان در راستای اجرای سند تحول بهداشت سلامت و با هدف تسهیل در ارائه خدمات جامع و آسان بهداشتی راه اندازی شد.
امیرحسین شیرانی با بیان اینکه این مرکز با هزینه بالغ بر یک میلیارد و 900 میلیون تومان با حمایت خیران و اعتبارات مرکز بهداشت استان احداث شده است، افزود: حدود 400 میلیون تومان از اعتبار این مرکز از محل اعتبارات مرکز بهداشت و یک میلیارد و 500 میلیون تومان نیز توسط خیرین و اهالی محل تأمین شده است.
شیرانی گفت: با افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت در مناطق شهری و حاشیه شهری تمامی اقشار مردم دارای پرونده های بهداشتی خواهند بود و تمامی رخدادهای بهداشتی در این پرونده ها ثبت خواهد شد.
وی افزود: در سطح یک، کلیه خدمات بهداشتی و درمانی از دوره نوزادی تا کهنسالی به بیماران ارائه می شود.
معاون پشتیبانی مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان گفت: مرکز سلامت جامع کوجان با پوشش جمعیت 29 هزار و 895 نفری، دارای واحدهای مراقبت از سالمندان، مراقبت از کودک، مراقبت از مادران، واحد واکسیناسیون، واحد دندانپزشکی، تغذیه، بهداشت روان و سایر واحدهاست.
به گزارش ایرنا، مرکز جامع سلامت کوجان در زمینی به مساحت دو هزار و 200 مترمربع با زیربنای یک هزار و 800 مترمربع در سه طبقه برای ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی به مردم محله کوجان ساخته شده است.
در این برنامه برای کلیه افراد خانوار پرونده الکترونیکی سلامت در سامانه یکپارچه بهداشتی (سیب) تشکیل و غربالگری بیماری غیرواگیر مانند فشارخون، دیابت، سرطان و غیره انجام می شود.
این طرح همچنین در حوزه بهداشت و برنامه خانواده در 174 پایگاه سلامت و با حضور مستمر پزشکان در سطح کلانشهر اصفهان اجرا می شود.
طرح تحول نظام سلامت از اواسط اردیبهشت سال 93 با هدف کاهش هزینه های درمانی و کیفیت بخشی به خدمات پزشکی و بهداشتی در کشور آغاز شد.
ارائه خدمات درمانی بهتر و کاهش هزینه های درمان از محورهای این طرح در یکسال نخست و ارتقای سطح کیفی خدمات بهداشتی از محورهای این طرح در سال دوم اجرای آن است.


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.