سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

صادر شدن 9 هزار ویزا برای زائران اصفهانی ویژه اربعین

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان گفت: حدود 9 هزار ویزا برای زائران حسینی استان اصفهان صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غلامعلی زاهدی  در خصوص ویزاهای صادر شده برای زائران اربعین از استان اصفهان، اظهار کرد: از تاریخ 16 مردادماه تا به امروز 44 هزار نفر از استان اصفهان برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در سایت «سماح» ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 10 هزار ویزا برای زائران اربعین حسینی در اصفهان صادر شده است که صادر کردن ویزا برای زائران استان چهارمحال و بختیاری و یزد هم بر عهده سازمان حج و زیارت استان اصفهان است.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان تصریح کرد: بیش از 10 هزار ویزا برای زائران استان یزد، چهار و محال بختیاری و اصفهان صادر شده که از این تعداد حدود 9 هزار ویزا برای زائران حسینی استان اصفهان صادر شده است.

وی تأکید کرد: تأکید و توصیه ما به کسانی که علاقه‌مند هستند تا در مراسم پرفیض پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کنند، این است که ثبت‌نام خود را در سایت «www.samah.haj.ir» به روزهای پایانی موکول نکنند.

زاهدی در ادامه عنوان کرد: ثبت‌نام علاقه‌مندان به شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در سایت «سماح» فقط تا 24 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: تنها سامانه رسمی کشور برای ثبت‌نام زائران اربعین حسینی فقط سامانه «سماح» است و فقط کسانی که در این سایت ثبت‌نام کردند می‌توانند در این مراسم پرفیض حضور یابند.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان بابیان اینکه افراد علاقه‌مند به شرکت در مراسم اربعین حسینی فریب افراد سودجو و دلال را نخورند، کرد: کسانی که در سایت «سماح» ثبت‌نام می‌کنند، از بیمه و امنیت کامل جهت شرکت در مراسم پرفیض اربعین برخوردار می‌شوند.

وی در رابطه با توصیه به زائران در طول پیاده‌روی از نجف تا کربلا ویژه ایام اربعین خاطرنشان کرد: زائران مقررات تعیین شده مانند نکات بهداشتی را حتماً در طول سفر مدنظر قرار دهند.

زاهدی ادامه داد: زائران پس از ورود به عراق بیشتر به صورت گروهی به سفر خود ادامه دهند تا در کشور عراق دچار مشکلی نشوند.

وی ابراز کرد: مواردی را نیروی انتظامی برای زائران اربعین حسینی مطرح کرده است که زائران به آن‌ها هم باید توجه داشته باشند و همه این موارد مطرح شده به خاطر بهتر سفر کردن زائران از سوی ارگان‌هایی مرتبط مطرح می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان تصریح کرد: زائران لوازمی که برای پیاده‌روی به همراه خود به عراق می‌برند را باید متناسب با سفر انتخاب کنند و به‌طور مثال کفش خود را باید متناسب با کفش پیاده‌روی انتخاب کنند تا در طول راه به راحتی به سفر خود ادامه دهند.

زاهدی در پایان افزود: زائران در طول راه نجف به سمت کربلا اگر با مشکلاتی مانند بیمار شدن درگیر شدند حتماً به پایگاه‌های مشخص شده در طول راه مانند هلال‌احمر اطلاع دهند.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.