سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هادی مرزبان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ایرج راد خود را به پای خانه تئاتر پیر کرد

ایرج راد از خیلی چیزها در زندگی‌اش گذشت تا خانه تئاتر ساخته و شروع فعالیت‌ها در این حوزه شکل گیرد.

هادی مرزبان کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ایرج راد خودش را پای خانه تئاتر پیر کرد گفت: ایرج راد از خیلی چیزها در زندگی‌اش گذشت تا خانه تئاتر ساخته و شروع فعالیت‌ها در این حوزه شکل گیرد. از طرفی خوشبختانه اصغر همت هم دنباله‌روی این فعالیت‌هاست که با این وجود چشم انداز خوبی را در  پیش رو تئاتر  میبینم.

وی در راستای تشکیل اولین انجمن صنفی تماشاخانه‌ها بیان کرد: ایجاد این انجمن‌ها زمانی خوب است که زیر نظر خانه تئاتر و نظارت روی آنها وجود داشته باشد؛ نه اینکه ۱۰ تا صنف تشکیل شود و هرکدام کار خودشان را پیش ببرند.

مرزبان افزود: بعد از گذشت حدود سی سال معتقدم که می‌بایست سازمان تئاتر تشکیل شود تا مشکلات این عرصه برطرف شود.

کارگردان نمایش «بازار عاشقان» در خصوص تشکیل تماشاخانه‌های خصوصی بیان کرد: وجود این تماشاخانه‌ها که سعی بر روشن نگاه داشتن چراغ خانه تئاتر دارند، اتفاق خوبی است اما اول از همه از صلابت خود سالن نمایشی می بایست مطمئن باشیم که وقتی چندین  نفر در حال تماشای یک نمایش هستند، از امنیت برخوردار باشند.

وی ادامه داد: خود تماشاخانه هم باید از لحاظ امکانات و تجهیزات برای هنرمندان از استانداردهای مربوطه برخوردار و وزارت ارشاد یک نظارتی روی تاسیس این  سالن‌های نمایشی  داشته باشد تا هر جایی را سالن نمایشی نکنند.
 


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.