سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

راه اندازی کلنیک حقوق شهروندی

هفت کلنیک حقوق شهروندی در استان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ این کلنیک ها به صورت نمادین در کلنیک مددکاری توان در قزوین راه اندازی  شد .



معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در مراسم افتتاحیه اولین کلنیک حقوق شهروندی  در قزوین ، گفت :  استان قزوین به 50 کلنیک حقوق شهروندی نیاز دارد که به تدریج با همکاری شهرداری ، شورای اسلامی شهر و بهزیستی ایجاد می شود .

محمود عباسی اضافه کرد : دسته ای از این کلنیکها با همکاری شهرداری و شورای شهر راه اندازی شده اند .
وی افزود : دسته دیگر ، از ظرفیت  کلنیکهایی که در حوزه مدد کاری اجتماعی فعالند استفاده شده یعنی جایگاه  کلنیکها ی مددکاری اجتماعی  ارتقا پیدا کرده است .

عباسی گفت : متخصصین حقوقی ، روانشناسی و مددکاری اجتماعی ، هسته ی اصلی این کلنیکها را تشکیل می دهند .


معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری ، ارایه مشاوره و آموزش اخلاق و حقوق شهروندی به مردم به منظور پیشگیری و کاهش آسیبهای اجتماعی را  از اهداف راه اندازی کلنیک حقوق شهروندی بیان کرد .

عباسی اضافه کرد : امروز تفاهم نامه ی همکاری سه جانبه بین معاونت حقوق بشر و حقوق بین المللی وزارت دادگستری ، شهردار و رییس شورای اسلامی شهر قزوین هم امضا شد .

وی افزود : به موجب این تفاهم نامه کمیته حقوق شهروندی برای تعیین  خط و مشی و برنامه ریزی و راهبری کلنیکهای حقوق شهروندی  تشکیل می شود.

عباسی ، با اشاره به حضور در شورای اداری استان ، اموزش حقوق شهروندی به کارکنان دولت به منظور ارتقا جایگاه حقوق شهروندی و صیانت از حقوق مردم و توجه به کرامت انسانی در دستگاههای اجرایی  را از مصوبات این نشست اعلام کرد .

وی افزود : با توجه به وضعیت فرهنگی ،  مذهبی و پیشینه ی تمدنی شهر قزوین زمینه را برای اجرای طرح حقوق شهروندی ایجاد و قزوین بعنوان  پایلوت افتتاح کلنیکهای حقوق شهروندی  انتخاب شده است .

مدیر کل بهزیستی استان هم در مراسم افتتاح این کلنیک گفت : برای راه اندازی کلنیک حقوق شهروندی تفاهم نامه ای با معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری و کانون مراکز کلینیکهای مددکاری اجتماعی ایران امضا شده است .

وارثی اضافه کرد : این کلنیک با هدف حمایت از حقوق شهروندان برای ارتقا شاخصهای سلامت اجتماعی راه اندازی شده است .



وی  تهیه و ارائه پیشنهادات مشترک برای تدوین و تصویب قوانین و مقررات ملی و بین المللی مرتبط با موضوعات مددکاری کاری و سلامت  اجتماعی از جمله برای تقویت بنیان خانواده ، مقابله با ایدز ، مصونیت بیشتر در مقابل سوانح و بلایای طبیعی توانبخشی و بررسی آسیبهای اجتماعی قابل توجه در جامعه ازجمله مفاد این تفاهم نامه نام برد .

وارثی  افزود : ۶ کلنیک مددکاری در سطح استان فعال است  که به  افراد در معرض آسیب یا آسیب دیده اجتماعی  خدمات در حوزه ازدواج ، اشتغال ، مسکن ، مشاوره های ژنتیکی ، فرهنگی ، اجتماعی و طرحهای پیشگیرانه ارائه می دهد  .

به گفته مدیر کل بهزیستی استان بیش از ۹۹ هزار نفر شامل معلولین ، آسیب دیدگان اجتماعی ، زنان سرپرست خانوار ، معتادین ، کودکان خیابانی و کار تحت پوشش بهزیستی استان هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.