سخنگوی شورای عالی استانها از آمادگی شوراي اسلامی استان قزوین برای ایجاد کلینیک های حقوق شهروندي در سراسر استان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ احد چگینی گفت : شوراي استان قزوین از آمادگی لازم برخوردار است تا علاوه بر قزوین، کلینیک های حقوق شهروندي در 24 شهر دیگراستان راه اندازی شود .

وی افزود : تفاهم نامه تشکیل کلینیک های حقوق شهروندي درقالب راهکار و دستورالعمل عملیاتی ازطریق شوراي عالی استانها به 117 هزار نفر عضو شوراهای کشور و 36 هزار واحد شورایی، برای استفاده از توان مردمي اقدام ارزنده ای است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد : قزوین به عنوان پایلوت اجرای طرح شکوفایی شهري، قادر است از ظرفیتهای ملی، منطقه ای و بین المللی خود برای هرچه بهتر اجرا کردن موضوع مهم حقوق شهروندي بهره ببرد.

به گفته ی وی ، به استناد بند 102 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، شوراي عالی استانها از این آمادگی برخوردار است تا طرح ها و لوایحی را به مجلس و دولت ارسال کند ، به همین منظور در حوزه قضایی  آمادگی بررسی طرح ها در کمیسیون حقوقی شوراي عالی استانها وجود دارد تا برای بررسی نهایی به مجلس شوراي اسلامي ارسال شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.