سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

پرداخت 92 درصد مبلغ خرید تضمینی گندم به کشاورزان

92 درصد مبلغ خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی به کشاورزان پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: بقیه مبلغ خرید تضمینی گندم نیز به زودی انجام و پرونده خرید تضمینی امسال بسته می شود.

ایرج حسن پور کل بهای گندم خریداری شده امسال را 7 هزار و 759 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : تاکنون 7 هزار و 160 میلیارد ریال از طلب کشاورزان در خراسان بابت این خرید پرداخت شده است.

وی گفت : 607 هزار و 780 تن گندم در این استان خریداری شده که این میزان محصول خریداری شده معادل 5و 3دهم درصد از کل گندم تحویلی در کشور است.

حسن پور افزود: 62 مرکز در خراسان رضوی عهده دار خرید تضمینی گندم بودند که علاوه بر مراکز دولتی، 11 کارخانه آردسازی استان، 8 مرکز بخش خصوصی و 35 مرکز تعاون روستایی نیز به عنوان مباشر در این امر حضور فعال داشتند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: میزان خرید تضمینی گندم در استان خراسان شمالی نیز 255 هزار و 626 تن و در خراسان جنوبی 14 هزار و 291 تن بوده است.

حسن پورافزود: مجموع محصول خریداری شده در سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی امسال 887 هزار و 696 تن معادل 7و 7 دهم درصد کل محصول خرید شده در کشور است.

سطح زیر کشت گندم در خراسان رضوی امسال 175 هزار تن آبی و 125 هزار تن دیم بود. همچنین میزان گندم خریداری شده از کشاورزان خراسان رضوی پارسال 481 هزار تن بود.

از شهرهای تربت جام ، مشهد ، فریمان و سرخس به ترتیب بیشترین میزان گندم خریداری شده است.

انتهای پیام//ف.ض

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.