سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

آغاز آمایش بهداشتی دربوکان

سرپرست مرکز بهداشت بوکان از آغاز طرح آمایش بیش از 15 هزار نفر از دانش آموزان از نظر آلوده به رشک و شپش سر در شهرستان بوکان خبر داد

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،شادی قادری سرپرست مرکز بهداشت بوکان گفت: طرح آمایش بیش از 15 هزار نفر از دانش آموزان دختر بیش از 70 مدرسه شهرستان بوکان از نظر آلوده به رشک و شپش آغاز شده است.

قادری افزود: با توجه گزارشات میدانی مبنی بر وجود موارد آلوده به رشک و شپش سر در بین دانش آموزان بویژه دانش آموزان دختر و همچنین برای جلوگیری از منتشر شدن این بیماری در بین سایر دانش آموزان، مرکز بهداشت بوکان با همکاری مدیریت آموزش و پرورش برنامه ای جامع در سه مرحله برای مبارزه با این معضل بهداشتی طراحی و به اجرا در آورده است.

وی ادامه داد: در مرحله اول نسبت به اعزام یک تیم 6 نفره بهداشتی به کلیه ی مدارس شهری برای معاینه سر دانش آموزان و لیست کردن موارد آلوده به رشک یا شپش و تحویل لیست به مدیر مدرسه به منظور دعوت از اولیای دانش آموزان آلوده در دو روز آینده اقدام می گردد.

سرپرست مرکز بهداشت بوکان اضافه کرد: در مرحله دوم تیم دو نفره کارشناسی برای آموزش به اولیای دعوت شده و همچنین توزیع لوسیون دایمتیکون و آموزش نحوه استفاده از آن به اولیا به مدرسه اعزام و در مرحله آخر نسبت به اعزام تیم دو نفره کارشناسی برای معاینه مجدد موارد آلوده پس از درمان برای کسب اطمینان از رفع آلودگی اقدام می شود.

قادری در خاتمه گفت: این طرح از 26 مهر آغاز و تا 2 دیماه 1395 ادامه دارد و در صورت نیاز تا اطمینان از رفع مشکل تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: بهداشتی ، بوکان ، آمایش ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.