سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

معرفی برگزیدگان جشنواره قصه گویی در همدان

برگزیدگان استانی نوزدهمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ در این جشنواره 12 قصه‌گو در بخش مربیان، آزاد ، ویژه با موضوع امام رضا(ع)، قصه‌گویی با ابزار، نوجوان و پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها به عنوان برگزیده برتر استانی انتخاب شدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در این خصوص گفت: قصه‌گویی، ابزاری مهم و عامل موثر در پرورش فکر و خلاقیت و افزایش مهارت‌های اجتماعی در سنین کودکی است که این تاثیر با نظر به آموزش غیرمستقیمی که در بطن هر قصه نهفته است آشکار می‌شود.

سید محمد ضا جوادی، توسعه و ترویج قصه‌گویی را از اهداف کلی برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: ارتقای کمی و کیفی فعالیت قصه‌گویی در مراکز فرهنگی هنری ، ایجاد زمینه لازم برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و موثر میان قصه‌گویان ، کارشناسان و اساتید حوزه قصه و قصه‌گویی و ترویج و نهادسازی سبک ایرانی اسلامی در کودکان و نوجوانان با کمک قصه‌گویی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی اضافه کرد: در بخش مربیان این جشنواره راضیه محمدی با قصه 'گوساله لجباز' از مرکز بهار، فاطمه زمانیان با قصه 'رنگین کمون چند رنگه' از مرکز نهاوند و فضلیه عبدیان با قصه 'ساچیکو یعنی شادی' از مرکز تویسرکان برگزیده شدند.

مدیرکل کانون تصریح کرد: در بخش آزاد، ماندانا مومنی با قصه 'شاهزاده ابراهیم' و فروزنده طاووسی با قصه 'پسته و هفت برادر' به ترتیب از همدان و شهرستان بهار به مرحله کشوری راه یافتند.

وی اضافه کرد: مریم درویشی و زهرا باقر پور امامی نیز از مربیان مراکز شهرستان همدان با قصه ' درخت بادام و بوی خدا می آید' در بخش ویژه با موضوع امام رضا(ع) به همراه احمد عسگری و مرضیه فعله‌گری در بخش قصه‌گویی با ابزار از مربیان فامنین و همدان با قصه ' ماجرای کوتی کوتی و ننه زغالی،سیاه خالی' در مرحله گشوری حضور خواهند داشت.

جوادی بیان کرد: در بخش نوجوان صدیقه بختیاری با قصه 'هفت خوان رستم' و مبینا یوسفیان با قصه' باغ همسایه' از اعضا مرکز قروه به همراه مرضیه نظری از شهرستان همدان در بخش پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها با قصه ' رنگ رهایی' به عنوان برگزیده استانی به مرحله کشوری راه یافتند.

118 قصه‌گو از سراسر استان همدان در نوزدهمین جشنواره قصه‌گویی استانی در 6 بخش به مدت سه روز در دهه اول آبان ماه به رقابت پرداختندکه علاوه بر نفرات برتر استانی 20 درصد کل شرکت کنندگان در جشنواره بین المللی قصه گویی حضور می یابد.

انتهای پیام/ د
برچسب ها: قصه گویی ، جشنواره ، همدان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.