سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی کتاب کودک:

«راز نقاشی های قشنگ»؛ نقاشی های خلاقانه و اصولی برای کودکان

در مجموعه «راز نقاشی های قشنگ» تلاش بر این بوده است که با روش های اصولی و خلاقانه ، مبانی هنر نقاشی به کودکان آموزش داده شود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  «راز نقاشی های قشنگ» عنوان مجموعه ای است نوشته محمدحسین صلواتیان که در قطع وزیری، با تیرا‍ژ سه هزار نسخه با قیمت 35000 ریال توسط به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) به چاپ رسیده است و موفق به دریافت نشان چهار لاک پشت پرنده گشته است. 

«راز نقاشی های قشنگ» آموزشی برای گروه سنی کودک و نوجوان است که مبانی هنر نقاشی را در 20 جلد به کودکان و نوجوانان آموزش می دهد. البته این مجموعه از آن دست کتابهای آموزشی در گروه سنی کودکان و نوجوانان است که برای والدین و مربیان نیز قابل استفاده است. 

در این 20 جلد کتاب حدود 100 تکنیک نقاشی وجود دارد و موضوعات هر کتاب با کتاب دیگر متفاوت است. آشنایی، مداد رنگی، ما‍ژیک، پنجره نقاشی، مداد شمعی، دنیای زیبای رنگ ها، گواش، آبرنگ، اکولین، کولاژ‍، چاپ 1، وایتکس، واکس، چاپ 2، ما‍ژیک تینری، خط و کپی، نقاشی گروهی، نقاشی پازل، نقاشی دیواری و نقاشی خلاق موضوعات کتابهای این مجموعه هستند. 

در این مجموعه تلاش بر این بوده است که خلاقیت در کودکان شکوفا شود. به این منظور محدودیت های کمی در نظر گرفته شده و کودکان می توانند آثار جدیدی را با تکنیک های جدید  خلق کنند. 

برای مثال یکی از این 20 جلد کتاب در رابطه با نقاشی های خلاق است و در آن کودکان با ابزار و وسایل غیر متعارف و وسایلی که در ظاهر ارتباطی با نقاشی ندارد، به خلق آثار خلاقانه می پردازند. 

آموزش ها بر پایه مبانی هنر، هنرهای تجسمی و مبانی هنر دینی است به این شکل که آموزش هر کدام از این موارد در قالب نکته ای آغاز می شود.

همچنین برای آموزش تعامل کودکان با یکدیگر، در 3 جلد از این کتابها آموزش های گروهی نقاشی وجود دارد. آثار گروهی به کودکان شخصیت اجتماعی می دهد واز این رو مربیان نیز می توانند از آن بهره ببرند. 

در حقیقت این آموزش ها، هدایت به خلق آثار است. مخاطبین اصلی آن دانش آموزان مقطع دوم و سوم ابتدایی تا آخر دبیرستان هستند ولی در کل هر شخصی که به نقاشی علاقمند است و به دنبال مرجع کاملی درباره سواد بصری است، می تواند از این مجموعه استفاده کند. 

یکی دیگر از شاخصه های آموزشی این کتاب ها، تشویق کودکان به استفاده از ابزار ملی و ایرانی است. در این مجموعه تلاش بر این بوده است که کالاهای منحصر به فرد ایرانی تبلیغ و ترویج شود. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.