سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

هنر ابزار ترویج آموزه های قرآنی است

سرپرست حوزه هنری آذربایجان غربی گفت:هنر ابزار ترویج آموزه های قرآنی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛قائم مقام موسسه دارالحافظین قرآن کریم آذربایجان غربی ظهر امروز با حضور در حوزه هنری آذربایجان غربی با سرپرست حوزه هنری استان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار استفاده از ابزار هنر در رشته های مختلف از جمله موسیقی،نمایش،تجسمی،ادبیات و سینما در راستای تبلیغ و ترویج آموزه­ های قرآنی و صیانت از ارزشهای دینی و اسلامی محور گفتگوها ی طرفین بود.

سرپرست حوزه هنری آذربایجان غربی در این دیدار ضمن تشکر از حضور قائم مقام موسسه دارالحافظین قرآن کریم در حوزه هنری و تقدیر از تلاشهای صورت گرفته در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت در استان ،استفاده از مقوله هنر را ابزاری بسیار موثر در افزودن زیبائیها و تاثیرگذاری وافر در ماندگاری پیامهای دینی و ارزشهای اسلامی بیان کرد و افزود:جامعه ما امروز نیاز بسیار به معنویات و ارزشهای مذهبی بخصوص در حوزه خانواده و اخلاق فردی و اجتماعی دارد و این وظیفه همه دستگاههای فرهنگی است که پشتیبان کلام حق تعالی باشند و در ترویج مفاهیم انسان ساز قرآنی تلاش کنند.

قائم مقام موسسه دارالحافظین قرآن کریم آذربایجان غربی نیز طی سخنانی از حوزه هنری آذربایجان غربی به عنوان سیستمی مطمئن و کار کشته در راستای تولید آثار هنری فاخر و ارزشمند در حوزه فرهنگ و هنر نام برد و بر گسترش همکاریهای فی مابین با هدف آشنایی مردم با پیامها و مفاهیم قرآنی تاکید کرد.

ادریس آقالو در بخش دیگری از سخنان خود گفت:نیاز مذهب به مقوله هنر مسئله ای است که در طول تاریخ از آن استفاده فراوان شده و این مسئله امروز بیش از هر زمان دیگری احساس نیاز میشود و جدای از اهداف این موسسه نیست.

در پایان این دیدار تمثال مبارک مزین به نام حضرت امام رضا (ع) از طرف قائم مقام موسسه دارالحافظین قرآن کریم آذربایجان غربی به رسم یاد بود تقدیم سرپرست حوزه هنری استان شد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.