سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح ناکام تروریست ها برای حمله به کنسولگری هند در ننگرهار

ریاست امنیت ملی از دستگیری دو تروریست که قصد حمله بر کنسولگری هند در ننگرهار را داشتند ، خبر داد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دو تن تروریست به نام های نصرالله فرزند حضرت بلال و عبیدالله مشهور به شینا فرزند تورخان که قصد حمله بالای قونسلگری کشور هندوستان در ولایت ننگرهار را داشتند توسط منسوبین ریاست عمومی امنیت ملی بازداشت گردیده اند .

ریاست امنیت ملی اعلام کرد : بازداشت شدگان قصد داشتند تا با استفاده از سلاح ها و و مهماتی چون ۵ کیلو گرام مواد واتر جیل ، ۱۵ کیلو گرام مواد انفجاریه پوتاشیم کلوراید ، ۹ عدد بم دستی ، یک حلقه ماین خود ساخت و ۶ عدد کپسول برقی ، حمله تروریستی را بالای کنسلگری هند انجام دهند .

همچنین در این عملیات ، دو عدد ریموت کنترول ، یک دستگاه GPS  ، یک پایه مخابره ، یک قاب دور بین هاوان ، یک قاب دوربین سلاح درازنوف ، یک مسند دهشکه و ۲متر فلیته انفلاقیه از تروریست ها به دست آمده است.

ریاست عمومی امنیت ملی در خبرنامه ای اظهار داشت : این دو فرد مسلح  ، یک عدد کندنسر ریموت کنترول ، یک عدد قطب نما ، یک عدد آنتن مخابره ، یک جوره دریشی نظامی اردوی ملی و دیگر وسایل نظامی را برای حمله تروریستی بالای کنسلگری هند آماده کرده بودند که توسط منسوبین ریاست عمومی امنیت ملی کشف و از این عملیات ناکام ماندند.

همچنان بازداشت شدگان در جریان تحقیقات اعتراف نموده اند که قبلاً دو تن تجار ملی بنام های حاجی داد گل و عرفان الله را نیز اختطاف و در بدل رهائی از آنها ۵ میلیون دالر امریکائی تقاضا نموده بودند.


انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، ننگرهار ، هند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.