سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جديدترين گزارش بانك جهانی از اصلاحات اقتصادی و مدت زمان شروع یک تجارت در کشورهای جهان

در جدیدترین گزارش بانک جهانی، مسائل مربوط به راه اندازی یک تجارت، مجوز ساخت و ساز، ثبت و گرفتن اعتبار در کشورهای مختلف جهان مقایسه شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ورلد بانک؛ بانک جهانی در گزارش سالانه خود تحت عنوان "انجام کسب و کار 2017: فرصت برای همه" از رشد اصلاحات کلیدی در عرصه تجارت و بازرگانی خبر داده است. در این گزارش بانک جهانی، مسائل مربوط به راه اندازی یک تجارت، مجوز ساخت و ساز، ثبت و گرفتن اعتبار در کشورهای مختلف جهان مقایسه شده است. همچنین کشورهایی که پایین ترین سطح نابرابری درآمد را داشته اند، معرفی شده اند.

بر اساس این گزارش 137کشور مختلف جهان اصلاحات اقتصادی را در جهت بهبود به اجرا درآورده اند. کشورهای در حال توسعه در این میان بیش از 75 درصد از 283 طرح اصلاحات اقتصادی خود را اجرا و تکمیل و زمینه های تجاری موفق عمل کرده اند.

در رتبه بندی جهانی گزارش "انجام کسب و کار 2017" کشورهای نیوزلند و سنگاپور در جایگاه اول و دوم و دانمارک، هنگ کنگ، چین، جمهوری کره، نروژ، انگلستان، آمریکا، سوئد، مقدونیه و یوگوسلاوی در رتبه های بعدی بالاترین سطح اصلاحات اقتصادی و تجاری-بازرگانی قرار دارند. به عبارت دیگر، راه اندازی یک تجارت در نیوزلند شامل ثبت و انتقال سند و اجرای آن تنها یک روز به طول می انجامد.

کشورهای برونئی،قزاقستان، کنیا، بلاروس، اندونزی، صربستان، گرجستان، پاکستان، امارات و بحرین در گروه کشورهایی که بیشترین اصلاحات اقتصادی و تجاری را اجرا کرده اند، قرار دارند.

رتبه ایران در این فهرست 120 است که 3 پله نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: مدت زمان آغاز کسب و کار در جهان نسبت به 10 سال پیش کاهش داشته است. به عبارت دیگر، به طور متوسط آغاز یک کسب و کار (مانند گرفتن مجوز ساخت و ساز، ثبت ملک و گرفتن اعتبار) در کشورهای جهان 21 روز به طول می انجامد. این در حالی است که 10 سال پیش، این روند بیش از 46 روز زمان نیاز داشت.

مدت زمان پرداخت مالیات، ثبت و انتقال سند، اجرای قرار دادها و حتی نابرابری درآمد بر اساس جنسیت کاهش یافته است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.