سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

رعایت استاندارد عامل افزایش رقابت های بین المللی است

رییس اتاق بازرگانی استان گفت: رعایت استاندارد یکی از عوامل مهم برای افزایش در رقابت های بین المللی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی اصغر زبردست در مراسم روز جهانی استاندارد و تجلیل از واحدهای برتر استانی با اشاره به اینکه علی رغم مشکلات وفراز نشیب هایی که در کشور وجود دارد اما حوزه استاندارد هویت خود را بخوبی نشان داده است افزود:اما به این معنی نیست که مشکلاتی در این حوزه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در پسابرجام راهی نداریم که خودمان را با وضعیت اقتصاد وتولیدات کشورمهیا کنیم، ادامه داد: یکی از دغدغه هایی که در جهان امروز وجود دارد استاندارد سازی تولیدات است چرا که علی رغم تلاش های دولت اگر فعالان تلاش نکنند ضرر هنگفتی را متحمل خواهیم شد.

وی اظهار داشت: برای اینکه تولید کنندگان استان بتوانند به حیات خود ادامه دهند و روی پای خود بایستند باید تحولی در تولید و صادرات استان ایجاد کرد.

زبردست افزود: با توجه به ظرفیت های بالای موجود در استان انتظار می رود که استاندارد بتواند  هماهنگی و همدلی لازم بین تولید کنندگان و مجموعه صادراتی استان را فراهم کند.

رییس اتاق بازرگانی استان به افزایش تعاملات اتاق بازرگانی استان با سایر کشورها اشاره کرد واذعان داشت:7 کشور که شامل 3 کشور اروپایی ،3 کشور آسیای میانه و یک کشور آفریقایی است را را بعنوان بازارهدف تولیدات مد نظر قرار دادیم که در ماه های آینده تیم هایی برای بررسی آنها اعزام خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید آموزش های مورد نیاز تولید و صنعت را در راستای استاندارد سازی محصولات به فعالان اقتصادی در استان ارائه دهیم تا بتوانیم حرکت روبه جلویی را در تولید صادرات استان شاهد باشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه  بیش از 300 فعال اقتصادی در پوشش 245 پروانه در حال فعالیت هستند تصریح کرد: با توجه به سیاست های کلان در استان بدنبال آن هستیم که در بحث اقتصاد بخصوص اقتصاد مقاومتی جایگاه خوبی را در کشور به خود اختصاص دهیم و در این زمینه هم دقت بیشتری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در بازدیدی که از قطعه سازان کالاها انجام شد افراد مسلط بکار و متخصصی را شاهد بودیم که این امر جای قدردانی دارد.

زبردست، همچنین بر حمایت در بخش خصوصی تأکید کرد وافزود: اتاق بازرگانی مرکز امن برای فعالان اقتصادی در بخش های مختلف است و انتظار می رود این افراد ارتباط خود را با اتاق بازرگانی افزایش دهند و از آموزش های لازم بهرمند شوند.

انتهای پیام/ ج


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.