معاون سازمان ملی استاندارد کشور گفت: بیش از 140 هزار واحد تولیدی در کشور وجود دارد که تنها دو هزار واحد زیر نظر مستقیم استاندارد است.

تنها دو هزار واحد تولیدی کشور زیر نظر مستقیم استاندارد استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ وحید مرندی مقدم در مراسم روز جهانی استاندارد و تجلیل از واحدهای برتر استانی و تلاشگران عرصه تولید استاندارد با تأکید بر اینکه به استناد قانون موظف بر کنترل توایدات هستبم، اظهار داشت: استاندارد از مصادیق امر به معروف ونهی از منکر است و کم فروشی مصداق منکر محسوب می شود.

وی با اشاره به شکل گیری استاندارد در یکصد سال گذشته یادآور شد: امرور مرکز ملی اندازه گیری و سنجش با کالیبراسیون در استاندارد داریم و با استناد به قرآن استاندارد را ارز مصدایق امربه معروف می دانیم.

مرندی ادامه داد: در سطح کشور 800 فرآورده تولیدی در 22 هزار واحد تولیدی داریم که تاکنوننتوانسته اند پروانه استاندارد خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه  پارسال بیش از 30 هزار استاندارد ملی تدوین شده است، یادآور شد: همچنین پارسال بیش از 2 هزار استاندارد ملی، بیش از یک میلیون بازرسی از مراکز عرضه و بیش از 100 هزار نمونه انجام شده است که نزدیک به 12 هزار مورد توقیف کالا و 2500 ارجاع به مراجع قصایی داشته ایم.

مرندی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم مسیر استانداردسازی گسترش یابد، اظهار داشت: هم اکنون 2100 آزمایشگاه تایید شده در کشور وجود دارد که امیدواریم بتواینم در روند استاندارددسازی روند بزرگی را در کشور شاهد باشیم.

وی ادامه داد: پارسال دو هزار و 500  آسانسور سازمان های دولتی و نیمه دولتی را بازرسی کردیم که بیش از 99 درصد آنها مشکل دار بودند.

مرندی افزود: باید بازرسی سنواتی و دوره ای انجام.شود که متاسفانه هنوز این مهم در کشور جا نیافتاده است.

معاون سازمان ملی استاندارد کشور در ادامه با تأکید بر اینکه 30 هزار استاندارد ملی تببین شده است، ابراز داشت: طبق تفاهم نامه انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر داریم برای شکل کیری بیشتر کالاهای استاندارد شده، کالا را گام به گام از تولید کننده مطالبه کنیم.

گفتنی است در این مراسم از 7 واحد برتر استاندارسازی استان تجلیل شد.

انتهای پیام/ ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.