سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

معرفی مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با حضورامام جمعه مشهد و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه و مسولین منصوب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم گفت: آقای گنابادی نژاد از جمله افراد مدیران پیش قدم در زمینه وقف بودند و اگر خواستیم اقدامی و کاری در زمینه وقف داشته باشیم از مدیرانی بودند که استقبال می کردند.

حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی افزود: امیدورایم آقای گنابادی نژاد درمسولیت جدید شان موفق باشند و منشا خیر و برکات برای استان خراسان رضوی باشند.

مدیر سابق اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت:سامانه جامع موقوفات استان کار بی نظیری در تاریخ مدیریت وقف بود که انجام شد .

حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد افزود: یکصد هزار رقبه در خراسان رضوی داریم که 90 درصد رقبات سند دارند و 9 هزار سند منقضی فاقد سندهستند که 36 درصد رقبات هنوز فاقد سند مالکیت هستند.

وی با اشاره به اینکه در 5 سال گذشته حداقل بیش از هزار وقف جدید داشته ایم ، ادامه داد: تلاش کردیم که تا سه سال آینده هیچ مدرسه علمیه در استان نداشته باشیم که فاقد رقبه منفعتی نباشد همچنین در زمینه حوزه فرهنگ ایثار و شهادت اقداماتی صورت گرفته است.

وی گفت:در زمینه صحبت های مقام معظم رهبری برای داشتن یک میلیون حافظ قرآن ما در اداره اوقاف و امور خیریه استان تلاش کردیم که سهمی در داشتن حافظان قرآنی داشته باشیم.

مدیر کل جدید اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: برنامه های اوقاف را با اولویت تقویت فعالیت های قرآنی،انجام امینانه نیت واقفین و حدود شرعی تعیین شده ، تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به مراکز فرهنگی و مراکز نشر فرهنگ دینی ، حراست از موقوفات با کمک همه دستگاه ها و اصحاب وقف خواهد بود.

حجت السلام و المسلمین محمد جمشید احمدزاده قناد افزود:تلاش خواهیم کرد که برای تعامل و هم افزایی با دستگاه های اجرایی اقدامات بیشتری انجام شود و تسهیل وقف های جمعی را با وقت دنبال خواهیم کرد.

انتهای خبر// ف.غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.