سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک چهارم دیابتی ها به زخم پا مبتلا می شوند

رییس واحد علوم پزشکی جهاد دانشگاهی گفت: در کشور شش میلیون بیمار دیابتی وجود دارد که حدودا یک چهارم انها گرفتار زخم پای دیابتی می شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا طبایی رییس واحد علوم پزشکی جهاد دانشگاهی در افتتاحیه اولین کنگره بین المللی و سومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت صبح امروز در سالن دکتر غرضی بیمارستان میلاد اظهار داشت: در کشور ما 6میلیون فرد مبتلا به دیابت وجود دارد که یک چهارم آنها به زخم دیابت مبتلا می شوند و با توجه به سرعت افزایش مبتلایان به دیابت این میزان در آینده افزایش پیدا می کند.

وی عنوان کرد: جهاد دانشگاهی همواره رسالت خود می داند تا در معضلات بزرگ و کمتر پرداخته شده الگو ایجاد نماید.

رییس واحد علوم پزشکی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: زخم و ترمیم بافت حوزه گسترده و مهمی است که توجه گسترده به آن می تواند بسیار به این بیماران کمک کند. 

طبایی بیان کرد: هدف از برگزاری این کنگره تبادل آرا و ارائه دستاورد های جدید در شاخه های مختلف پزشکی در حوزه ترمیم بافت زخم و اعلام حضور برای پرداختن به موضوع مهم زخم و ترمیم بافت است

در ادامه این مراسم پروین منصوری دبیر علمی کنگره زخم اظهار داشت: اهمیت زخم و مشکلات آن بر هیچ کس پوشیده نیست و عوارض آن تمام دولت ها و دست اندرکاران کادر پزشکی را درگیر می کند.

وی بیان کرد: با افزایش امید به زندگی و جمعیت سالمندان و معضلات ناشی از آن نیاز به آشنایی کامل پزشکان جوان با زخم ها بیشتر می شود.

دبیرعلمی اولین کنگره بین المللی زخم تصریح کرد: زخم های دیابتی، عروقی، جراحی، مشکلات داخلی و حوادث در سال های آینده بیشتر می شود که نیاز به دانش و بینش کافی در این زمینه بسیار است. که این کنگره در حوزه ملی و بین المللی این هدف را دنبال می کند.

در ادامه این مراسم منصور جمالی زواره دبیر علمی بیان کرد: در این کنگره 300 مقاله ارائه شده است که از میان آنها 150 مقاله در حوزه علوم بالینی و پایه پذیرفته شده است.

وی عنوان کرد: در این کنگره هشت پنل علوم بالینی و شش پنل علوم پایه برگزار می شود که هدف از آن تبادل علمی در خصوص پیشرفت روش های درمانی، ساخت داروها و کمک به درمان زخم ها با بهترین شیوه ها مورد بررسی است.

گفتنی است؛ این کنگره در دو محور علوم پایه و بالینی در موضوعات زیست فناوری، مهندسی بافت، طب باز ساختی، میکروبیولوژی طب داخلی، جراحی، مشاغل، حوادث و بلایای طبیعی، توانبخشی، پرستاری و زخم مزمن فعالیت می کند و چالش های این حوزه ها را مورد بررسی قرار می دهد.

همچنین در این کنگره نمایشگاهی با همکاری انواع شرکت های پزشکی و دانش بنیان با ارائه محصولات آنها در حوزه ترمیم و بافت زخم برپا شده است.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.