سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

تا پایان انتخابات ریاست جمهوری تغییر استانداران صورت نخواهد گرفت

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به اینکه تغییر استانداران تا پایان انتخابات ریاست جمهوری آینده صورت نمی گیرد، گفت: تغییر استانداران در این مدت به جز در مواقع ضروری به حداقل می رسد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ محمدحسین مقیمی در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرمانداران و بخشداران نیز چون باید انتخابات را برگزار کنند نظر وزیر کشور آن است که در این مدت تغییر نکنند.

وی گفت: هرگونه تغییر استانداران، فرمانداران و بخشداران در کشور سیاسی نبوده بلکه کاری و اجرایی است.

قائم مقام وزیر کشور افزود: فرمانداران مجری برنامه های دولت در یک منطقه هستند و باید کارآمدی، صداقت و ارائه خدمات صادقانه به مردم جزو برنامه های آنان باشد.

مقیمی بیان کرد: فعالیت های سیاسی رسمی و قانونی مورد حمایت وزارت کشور قرار می گیرند و در حال حاضر بین 240 تا 250 حزب، گروه و تشکل سیاسی در کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: تمامی احزاب و گروه های سیاسی کشور در حال فعالیت هستند و سراغ نداریم که حزب و یا گروهی قصد شرکت در انتخابات پیش رو در 29 اردیبهشت 1396 را نداشته باشد.

مقیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا علی جنتی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی جای جنابعالی مشغول به کار خواهد شد، بیان کرد: از این موضوع خبر ندارم و جنتی وزیر بوده و چنانچه جای من بیاید خوب است و حتما بهتر از بنده می تواند فعالیت و خدمت کند.

وی عنوان کرد: اقدام های لازم توسط وزارت کشور برای برگزاری مطلوب انتخابات پیش رو و حضور گسترده مردم در آن انجام شده است.

وی ابراز داشت: هنوز برای ورود به مسائل انتخابات پیش رو زود است و از آنجا که ستاد انتخابات کشور از اواخر آذر و اوایل دی سال جاری فعال می شود باید از همان موقع وارد مسائل انتخاباتی شد.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به اینکه اکنون احزاب و گروه های سیاسی برای انتخابات پیش روی خودشان به طور خودجوش فعالیت انتخاباتی می کنند، گفت: به شورای نگهبان پیشنهاد داده شده که انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در 29 اردیبهشت 96 به صورت الکترونیکی برگزار شود و این شورا نیز باید سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز برای چنین کاری را آماده کند.

محمدحسین مقیمی قائم مقام وزیر کشور برای شرکت در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد به یاسوج مرکز این استان سفر کرده بود.



انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.