سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

شهردار مشهد اعضای شورای شهر را قانع و رای اعتماد گرفت

شهردار مشهد با پاسخ دادن به سوال مربوط به شرکت الیت اعضای این شورا را قانع کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، در سال 1392 شورای اسلامی شهر مشهد(شورای سوم)، لایحه ای را مبنی بر فسخ قرارداد شهرداری مشهد با شرکت الیت تصویب کرد که در آن آمده بود شهرداری باید تمام سهام خود را به شرکت الیت واگذار کند اما در شورای چهارم، رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر به نمایندگی از رئیس شورا با شهرداری نشستی برگزار کرد و مقرر شد شهرداری مشهد سهام شرکت الیت را به مبلغ 80 میلیارد ریال خریداری کند.
طبق آئین نامه شورای شهر تمام مصوبات باید در صحن علنی شورا به تصویب برسد و از نظر اعضای شورای شهر، مصوبه این نشست، غیرقانونی است. از این رو هفته پیش، برخی اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، در زمینه قرارداد شرکت الیت (توقفگاه های حاشیه ای) سوالی را از شهردار مطرح کردند و شهردار ملزم به پاسخگویی در مدت 10 روز شد.

شهردار مشهد در این جلسه گفت: موضوع الیت و واگذاری آن مربوط به سال 92 است و اینک سوددهی این شرکت ماهیانه به بیش از شش میلیارد ریال رسیده است ولی در صورت خواست شورای شهر مبنی بر برون سپاری، ما تبعیت خواهیم کرد.

سید صولت مرتضوی افزود: همچنین برای واگذاری این شرکت به بخش خصوصی چند بار آگهی واگذاری و مزایده منتشر شده است ولی تاکنون هیچ سرمایه گذاری در این زمینه اعلام آمادگی نکرده است.

او گفت: ملتزم به رعایت حقوق بیت المال هستیم و مردم اگر از الیت ناراضی هستند باید به جای پاک کردن صورت مساله ایرادات آن برطرف شود.

شهردار مشهد با 13 رای موافق و 3 رای مخالف، از سوی شورای شهر رای اعتماد گرفت.

هم اکنون 94 خیابان در شهر مشهد زیرپوشش توقفگاههای حاشیه ای است و روزانه افزون بر 120 هزار توقف خودرو در حاشیه خیابانها توسط شرکت الیت ثبت می شود.
انتهای پیام // ا ه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.